Nog niet summer ready? Misschien is dit dan wel je laatste redmiddel! Want met deze 5 killer ab moves kom je namelijk veel sneller in shape!

1. Chrunch
Stap 1: Ga op je rug liggen en houd je knieën gebogen. Bied met je handen ondersteuning onder het hoofd.
Stap 2: Je gaat je hoofd licht naar voren buigen. Probeer met je ellebogen niet naar voren te wijzen. Constant blijf je je borst naar je knieën bewegen.
Stap 3: Herhaal dit 15 keer.

2. Pulse up
Stap 1: Ga nu op je rug liggen en steek je benen allebei in de lucht. Je handen leg je naast je op de grond zodat je niet kantelt.
Stap 2: Je steekt je benen naar het plafond steken. Hierbij komen je billen van de grond af. Met je handen en de buikspieren maak je deze beweging en ga weer terug naar de start positie.
Stap 3: Doe deze oefening 10 keer en probeer het in de loop van de trainingen op te bouwen naar 20.

3. Knee raises (in de sportschool)
Stap 1: Zorg voor een stang die goed en veilig vastzit.
Stap 2: Hang aan de stang en breng je knieën naar de borst
Stap 3: Voel aan of je al moet stoppen of nog even doorgaan. Probeer dit eerst 5x

4. Gekruist 
Stap 1: Ga op je rug liggen. Bren de knieën een voor een naar je borst en maak stappen in de lucht.
Stap 2: Breng je hoofd telkens naar de knie die nu in de lucht is. Dus eerst met je hoofd naar het linker been en dan met je hoofd naar het rechter been.
Stap 3: Doe dit 20 a 30 keer.

5. V-up
Stap 1: Ga op je rug liggen. Je moet je knieën optrekken en met je bovenlichaam bren je de knieën richting je borst.
Stap 2. Alleen je billen blijven de grond telkens raken.
Stap 3. Probeer dit 10 keer te herhalen.

READ NEXT:
Haarstijlen die je kunt dragen tijdens het sporten
De meest gemaakte fouten in de sportschool
Wel of geen string tijdens het sporten?

Source: Macys
(Visited 3,236 times, 1 visits today)