Dat chocola een onverwachte smaakmaker is voor bepaalde gerechten, hadden we je al verteld. Maar beter nieuws over chocola dan dit ga je niet horen! Want zeg eerlijk, we zijn (stiekem) allemaal gek op chocola. Vooral tijdens onze bijzondere ‘periode’ kunnen we er niet vanaf blijven. Eigenlijk kunnen we er nooit vanaf blijven. Chocola met nootjes, witte chocola, we all got a favourite! Lees gauw verder waarom je absoluut meer chocola zou moeten eten, en je dus niet schuldig hoeft te voelen.

Gezond(!)
Melk of pure chocola met een hoog percentage cacao is gezond. Zélfs de variant met nootjes (die brengen je bloedsuiker in balans)! Het is zo dat hoe hoger het percentage cacao je chocolate bevat hoe sneller je vol zit. En er zitten zelfs ook minder suikers in! In zo’n lekker blokje zitten ook nog eens veel vezels en gezonde vetten, een prima tussendoortje dus!

Rimpelloos
Flavonoïden (ken je wel, toch?) die voornamelijk in pure chocolade zitten, bieden bescherming tegen het uv-licht van de zon. Natuurlijk is het geen zonnebrand-vervanger, maar gaat zo wel veroudering tegen omdat het te veel blootstellen aan het zonnetje zorgt voor rimpels. Ook zou dit stofje voor celvernieuwing en hydratatie van de huid zorgen.

Afvallen
Ja écht, je leest het niet verkeerd! Chocolade kan je zelfs helpen tijdens het afvallen. Het beste is om in de ochtend een klein blokje (puur) ervan te eten. Het zorgt ervoor dat je eetlust wordt verminderd en je zit lekkerder in je vel. Bovendien heb je dan voor de rest van de dag je cacaobom ook al gehad, waardoor je jezelf de rest van de dag kan beheersen!

Feel good food
Dat je er gelukkig van wordt is begrijpelijk, want het is ook super lekker. Maar wist je dat het echt stoffen bevat waardoor je echt een stuk happier wordt? Het vermindert stress en verbetert je stemming. Kortom: op naar de supermarkt!

Work-out
Eet voor je work-out een stuk (donkere) chocolade en je zal niet opgeven tijdens het sporten! Het zorgt ervoor dat je het sporten langer volhoudt omdat het heel veel energie afgeeft. Een stuk lekkerder (en beter) alternatief dan koffie, dus!

Meer over chocolade? We got you covered!
SCIENCE SAYS: van chocoladetaart als ontbijt val je af
Een héél groot voordeel aan het eten van chocolade
Recept: healthy chocolate fudge

Source: My new roots

 

(Visited 4,629 times, 1 visits today)