Lieve dames opgelet: het behalen van 5 kilometer per week is haalbaar. Dit is namelijk het aantal kilometers dat je zou moeten lopen om gewicht te verliezen. Erg goed nieuws vinden wij want je hoeft dus geen marathon te lopen om in de buurt te komen van je streefgewicht.

Voor de studie vroegen Nederlandse onderzoekers aan hardloop newbies om vragenlijsten in te vullen betreft hun voeding en redenen waarom ze zijn gaan hardlopen. Vervolgens werden hen lichaamsvetpercentage opgemeten en kregen ze een GPS systeem dat de running distances bij hield. Na een jaar werd dit opnieuw gedaan. Toen de onderzoekers de resultaten gingen analyseren viel hen op dat de mensen die constant 5 kilometer liepen en op hun voeding letten het meeste aantal kilo’s waren verloren. Opvallend is wel dat dit alleen werd opgemerkt bij de mensen die aangaven hard te lopen om gewicht te verliezen en niet bij de mensen die andere redenen hadden opgegeven.

Zorg er dus wel voor dat je naast het hardlopen goed eet (dit eet je het beste voor én na het sporten), dat je goed drinkt (hydrateren is zeer belangrijk!) en dat je je dagelijkse beweging wel blijft doen. Om je te helpen het hardlopen wat makkelijker te maken kun je muziek lijsten downloaden die speciaal voor hardlopers gemaakt zijn. Zo kun je op tempo rennen en kun je de gedachtes die je tijdens het rennen krijgt een beetje negeren. Want: herkenbaar!

Succes ladies, zet je beste beentje voor!

READ NEXT:
Gedachtes tijdens het hardlopen
> Zo voorkom je steken in je buik tijdens het hardlopen
YES: Een cheat day kan je helpen met afvallen!

Source: Womenshealth