Hoe populair de avocado is, zo populair zouden andere groente ook moeten zijn. De aubergine verdient namelijk veel meer credits dan dat hij nu krijgt. Door zijn vezels, anti-oxidanten en meer is de aubergine met zijn paarse schil veel beter dan een avocado. Let maar op:

1. ‘Brain Food’

Aubergines en hun famous purple skin bevatten fytonutriënten. Dit verbetert de bloedcirculatie en de voeding naar de hersenen. Let op, deze voedingsstoffen zitten in de schil, dus NIET weggooien. Gewoon je aubergine met schil en al op de grill gooien.

2. Essentiële vitaminen en mineralen

Aubergines bevatten een indrukwekkende reeks aan vitaminen en mineralen. Mocht het je iets zeggen, in een aubergine zitten grote hoeveelheden fibere, folaat, kalium en mangaan, evenals vitamine C, K, en B6, fosfor, koper, thiamine, niacine, magnesium en pantotheenzuur. Daar kan je mee thuiskomen.

3. Good for your heart

De groente, nee trouwens, een aubergine is officieel fruit, werkt uitstekend voor je hart. Uit onderzoek blijkt dat door regelmatig aubergine te eten je je cholesterol kan verbeteren. Bovendien helpt de consumptie van aubergine bloedstolsels te voorkomen.

4.Weight management

Sléchts 35 calorieën! Het bevat GEEN vet en het hoge vezelgehalte zorgt ervoor dat je sneller ‘vol’ zit. Snel verwerken in je lunch salade, dus.

5.  Stress level

Aubergines bevatten veel bioflavonoïden, die niet alleen de hoge bloeddruk reguleren, maar ook een stress verlichtend effect hebben. Heb je een drukke week voor de boeg? Aubergine op je broodje.

En wat misschien nog wel het fijnste aan aubergine is: je kan er ontzettend veel mee doen. Denk aan salades, soepen, sandwiches, sauzen, gebakken of gegrild – de mogelijkheden zijn écht eindeloos. Enne, eigenlijk is het een fruit.

Pizza lovers opgelet
RECEPT: Pizza met 35(!) % minder calorieën

Voor als het weer zover is..
What to do als je teveel hebt gegeten?!

Snel even voor het slapengaan
>4 supermakkelijke yoga poses voor een strakkere buik

 

 

(Visited 1 times, 1 visits today)