De verwachtingen voor de samenwerking van H&M met het couturemerk Balmain liggen hoog. Door de collaboration aan te gaan krijgt iedereen de unieke kans om kennis te maken met de wereld van het Franse modehuis. Dat is volgens creative director Olivier Rousteing dan ook de reden geweest om #HMBalmaination in het leven te roepen. “Een beweging van saamhorigheid, gestimuleerd door een hashtag. Deze samenwerking was voor mij heel logisch: H&M is een merk waarmee iedereen zichzelf kan associëren. Het gaat om een gevoel van eenheid, en daar kan ik mezelf helemaal in vinden”, aldus mister Rousteing himself. Met zijn 29 lentes jong is Olivier Rousteing een van de jongste ontwerpers die de handen ineen slaat met H&M. Onder andere Stella McCartney, Isabel Marant en Alexander Wang gingen de ontwerper al voor.
De laatste ready-to-wear Balmain collectie kan omschreven worden als uitbundig. De opvallende color-blocking items, see-through tops, zwierige taillebroeken en perfecte silhouetten gecombineerd met brede tailleriemen sierden in maart de catwalk. Dit zorgt bij ons in ieder geval voor zeer hoge verwachtingen! Balmain draait volgens eigen zeggen om energie, plezier, amusement en vrijheid, en om uniek vakmanschap. En dat allemaal met een showbiz flair. ‘’Met de mix van couture en streetwear heeft Balmain een unieke stijl, die tegelijk opvallend, direct, sensueel en energiek is. Verder is er een nauwe band met de showbusiness en de muziekwereld, wat voor een extra verrassingselement zorgt’’, zegt Ann-Sofie Johansson, creative advisor van H&M.
De collectie is vanaf 5 november verkrijgbaar in ongeveer 250 winkels wereldwijd en online, en omvat kleding en accessoires voor zowel heren als dames. Trek je slaapzak maar snel onder het stof vandaan, want de collectie is nu al erg gewild! Enne… kom maar door met die collectiebeelden!