Dit is waar ‘the struggle is real’ per-fect bij past: ’s ochtends opstaan. Of nog specifieker: ’s ochtends op tijd opstaan voor werk, school of iedere andere verantwoordelijkheid waar uitslapen niet mee samengaat en waardoor je op moet staan in het donker. Met deze tips gaat het een stuk makkelijker!

Kies een wekker die ook echt voor je werkt

Of beter gezegd: die JOU laat werken. We worden allemaal op een andere manier wakker, maar het eerste wat je ’s ochtends hoort of moet doen heeft daar veel invloed op. Als je alleen een rustig muziekje als wekker neemt dan is de kans groot dat je op snooze drukt. Maar als je een wekker zet waarbij je ook écht iets moet doen, zoals met je telefoon schudden, naar de keuken lopen of dingen scannen (ja, dat bestaat echt) dan ben je gedwongen om ook écht wakker te worden. Dan wordt uit je bed stappen veel makkelijker. Er bestaan zelfs wekkers die wegrijden wanneer ze afgaan.

Licht in de duisternis

Onze lichamen zijn zo geprogrammeerd dat we wakker worden bij zonsopgang, maar omdat het nu nog steeds donker is als we vroeg op staan, werkt dit gewoon lastiger. Probeer zodra je wekker gaat je lamp daarom aan te doen. Wat ook werkt? Schaf een wekker aan met natuurlijk licht dat aan gaat op je gewenste wektijd. Handig!

Laat cafeïne en alcohol staan

Soms kan een late night merlot of een schuimende cappuccino na een dag werken best lekker zijn, dat snappen we. Als er de volgende dag een vroege morgen op de planning staat kun je deze helaas wel beter skippen. Ruil ze in voor een warme kop kruidenthee. Zo val je ook nog eens sneller in slaap en is het makkelijker om de volgende ochtend op te staan. (Bekijk ook deze tips waarmee je sneller in slaap valt).

Verander je mindset

Stop met het zeggen dat je geen morning person bent. Ook tegen jezelf, want dat zorgt er juist voor dat je ook echt geen ochtend mens wordt. Probeer tegen jezelf te zeggen dat je juist van vroege ochtenden houdt. Het zal je verrassen hoe goed dit eigenlijk werkt. Het zit voornamelijk tussen je oren!

Zet Netflix uit

We snappen dat je je nieuwste Netflix verslavingen (heb je deze serie al gezien?) wil binge-watchen voordat je gaat slapen, maar het is waarschijnlijk de reden waarom je ’s ochtends tien keer snoozed voordat je op kunt staan. Zet je laptop uit en gebruik al je wilskracht om je telefoon ook een half uur voordat je gaat slapen weg te leggen. Je valt sneller in slaap omdat je ogen gewend raken aan het donker. En met een nacht goede en diepe slaap wordt je ook makkelijker wakker.

Slaap je te weinig?
9 enge dingen die kunnen gebeuren als je te weinig slaapt

Wil je opstaan met mooi haar?
3x prachtig haar na een nacht slapen

Sommige etenswaren kunnen er ook voor zorgen dat je lekkerder slaapt:
>Kun je niet slapen? Eet dan dit!

PHOTO CREDITS: BLOGLOVIN
(Visited 1 times, 1 visits today)