Jezelf naar de sportschool krijgen is iedere week weer een opgave. Zodra je een uitnodiging krijgt om met je vriendinnen te gaan eten, zet jij je sporttas snel aan de kant. Je doet thuis wat oefeningen en vind het zo allemaal wel prima. Heel begrijpelijk, maar ondertussen wil jij wel fitter zijn.

Altijd maar naar de sportschool of datzelfde rondje hardlopen wordt op een gegeven moment ook zo saai, toch? Probeer daarom een sport te zoeken waar je blij van wordt. Een sport die niet voelt alsof je aan het sporten bent. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze sporten?

Trampolinespringen

Jazeker, dit kan dus tegenwoordig. Vroeger had je misschien het geluk dat je er een in de tuin had staan. Trampoline springen is een hele Work-out. Probeer dat maar eens een uur vol te houden. En stiekem is het nog net zo leuk als toen je jong was.

Water work-outs

Zwemmen is van zichzelf al leuk toch? Dus waarom dan niet gaan sporten in het water? Dat maakt sporten ook al een stuk leuker. Zo kun je zelf naar en zwembad gaan en zelf verschillende oefeningen in het zwembad doen, maar je kunt tegenwoordig ook bij veel zwembaden meedoen met groepslessen. Je gaat dan met een groep het water in en doet met z’n allen oefeningen. Best leuk om samen met je beste vriendin te doen. Ga eens onderwater spinnen. Je gaat dan echt met een fiets het water in.

 

Virtueel boksen

Dit is heus niet alleen voor stoere chicks. Boksen is zo’n fijne sport waarin je jezelf helemaal kan laten gaan. Je beweegt continu en gebruikt echt meer dan alleen je armen bij boksen. Deze sport wordt steeds populairder. Je kan op veel plekken op les gaan, maar je kan ook virtueel boksen. Bij sommige sportscholen zenden ze deze lessen uit en kan je ze in de sportschool volgen. Maar ook op  YouTube zijn veel video’s te vinden.

Aerial Yoga

Aerial Yoga zijn ‘vliegende’ yoga oefeningen. Je doet namelijk oefeningen in een doek. Hoe cool is dat? Dus niet meer saai op een matje, maar gewoon in de lucht! Je speelt met zwaartekracht en dat maakt deze work-out zo leuk. En wat ook fijn is, dat je door deze bewegingen meteen een goede massage krijgt. Je kunt dit al op meerdere plekken doen, dus probeer het eens een keer.

 

Paaldansen

Geen plannen om stripteases te geven? No problem. Paaldansen is ook gewoon leuk en ontzettend goed voor je spieren. Door de spieropbouwende oefeningen, lenigheidsoefeningen en paaltechnieken heb je een totale body workout. Paaldansen is geschikt voor iedereen vanaf 7 tot ca. 68 jaar, achtergrond en postuur zijn niet van belang.

Apenkooi

Vroeger speelde je dit altijd op de basisschool. Maar apenkooi bestaat nu ook voor volwassenen! Heb jij zin in een energiek spelletje? Dan is apenkooi echt wat voor jou! Je kunt zelf bepalen wanneer je gaat en je zit nergens aan vast.

Trefbal / Softbal / Honkbal

Net als apenkooi speelde je vroeger ook wel eens trefbal, softbal of honkbal. Deze sporten kun je nog steeds doen! Ook met deze sporten kun je zelf bepalen wanneer je gaat.

Dansen / Barre / Salsa

Houd jij ook zo van dansen? Waarom maak je hier dan niet je sport van? Je hebt veel soorten dans dus genoeg om uit te kiezen. Je kunt dansen met een groep, maar je kunt ook je partner lief aankijken! Vraag of een vriendin met je mee wil en zorg dat jullie de show stelen in de kroeg.

Klimmen

Voor de daredevils onder ons. Wil je een beetje spanning opbouwen? Met klimmen kun je zover gaan als je wilt. Je kunt dit alleen doen, maar ook met meerdere mensen. Klimmen doe je gewoon in een klimhal maar je kan ook je vakantie erop afstemmen en eens een echte berg gaan beklimmen.

Tennis

Ben je helemaal klaar met de sportschool? Ga dan lekker tennissen. Zoek een vriendin, buurvrouw, collega en plan een vaste dag. Wedden dat jij uitgeput het veld af komt?

Hockey

Hockeyteams kunnen verschillen tussen de 12 en 16 spelers. Je zit dus in een team met veel vrouwen, gezellig zal dit zeker zijn. Ook met hockey zal je echt veel moeten rennen en daarom zal dit ook goed zijn voor het lichaam. Je kunt met hockey ook kiezen voor een amateur team zodat je niet elke week verplicht twee keer moet trainen en op zaterdag of zondag een wedstrijd moet spelen.

Bootcamp

Bootcampen blijft een lastige. Als je het mensen ziet doen, lach je ze al snel uit. Maar stiekem is het heerlijk om met zo’n groepje oefeningen te doen in de frisse lucht. De rest motiveert je en je staat in ieder geval niet in je eentje voor gek. Eerste keer zal zwaar zijn maar als je het een paar keer hebt gedaan gaat het beter, en zie je ook al snel verschil.

Wil je toch blijven fitnessen? Dit zijn de leukste trends
>Deze fitness trends maken sporten een STUK leuker

Heb je helemaal geen zin om te sporten?
>Afvallen zonder te sporten of diëten doe je zo!

WIL JE MEER WORK-OUTS WETEN?
Thuis sporten? Hier de beste workouts!
Deze workouts doe je gewoon vanuit je bed
Workouts voor tijdens het tanden poetsen

 

PHOTOCREDITS : ALBIONFIT
(Visited 1 times, 1 visits today)