‘s Ochtends opstaan: één van de grootste struggles in het leven. Iedere ochtend is het weer een uitdaging om niet 100 keer op snooze te drukken. Gelukkig zijn er trucjes om het wakker worden wat makkelijker te maken. En natuurlijk hebben wij ze voor je. Lees snel verder!

1. Ruik aan zoutkorrels
Dit mag misschien een beetje raar klinken, maar het werkt. Zout activeert je hersenen waardoor je binnen no time wakker en alert bent. Een potje zout naast je bed zetten dus.

2. Verplaats het tijdstip van je avondeten
Het kan zijn dat je te laat eet, en dat dat de reden is van je slaapproblemen. Probeer in ieder geval 3 uur voordat je gaat slapen niet meer te eten. Dan komt je lichaam eerder in slaapstand.

3. Doe iets wat je leuk vindt
Bedenk de avond van te voren al wat je gaat doen en zet je wekker. Als je wekker dan gaat denk je meteen aan dat leuke ding dat je gaat doen en is het veel makkelijker om wakker te worden en uit bed te gaan. Voorbeeld: een aflevering van je nieuwe favoriete serie 😉

4. Drink ijswater
Eigenlijk best logisch. In plaats van een plens water in je gezicht kun je het beter drinken. En dan het liefst ijswater. Drink alleen niet te snel, je wilt natuurlijk geen brain freeze. Voeg ook wat citroen aan het water toe (of deze alternatieven), dan sta je ook nog eens hartstikke gezond op.

5. Zoek iemand om samen mee op te staan
Als het je in je eentje niet lukt kun je een buddy zoeken om samen mee op te staan. Zodra de wekker gaat bellen jullie elkaar zodat jullie niet weer kunnen gaan slapen. Slim toch?

6. Eet pepermunt
Een pepermuntje bij het opstaan helpt je ook wakker worden door de scherpe smaak en het is ook nog eens lekker. Wat wil je nog meer? Leg een rolletje bij je wekker neer.

READ NEXT:
Waarom we eigenlijk 2x per dag zouden moeten slapen
Redenen om naakt te slapen
Kom sneller in slaap door deze lekkere snack!