Het liefst blijven we natuurlijk nog even bikini proof en met die insteek vonden we dit gezonde chocolade receptje. MonStyle presenteert: DIY Gezonde chocolade! Net zo lekker maar net ietsje gezonder..

Ingrediënten

2 eetlepels kokosolie
2 eetlepels (biologische) cacaopoeder
2 eetlepels honing

Optioneel
Kokosrasp
(Gehakte) noten

Bereidingswijze

Om te beginnen verhit je de kokosolie op een laag vuur. Wanneer de kokosolie vloeibaar is geworden zet je het vuur uit.
Vervolgens voeg je de cacaopoeder toe en roer je dit met de spatel tot een gladde massa. Daarna voeg je de honing toe en blijft dit roeren tot alle ingrediënten mooi gemengd zijn.
De chocolade is nu klaar om in de vorm te gieten. Je kunt nu nog ingrediënten als noten en kokosrasp toevoegen.
Wanneer het chocolademengsel over het bakje is verdeeld is het belangrijk dat de chocolade weer hard wordt. Dit heeft ongeveer twee uurtjes nodig in de koelkast.

Hou je niet van pure chocolade? Je kan voor melkchocolade melkpoeder toevoegen en voor witte chocolade vanillepoeder..

Nog meer gezonde snacks? Onze Foodcoach Priscilla legt je uit hoe je gezond kan snacken!

 

 

 

(Visited 126 times, 1 visits today)