Het is voor ons allemaal erg herkenbaar: als we ook maar een beetje stress hebben, grijpen we naar slecht eten. Chips, chocolate cookies of andere slechte dingen. Van al die suikers krijg je minder energie. Je voert de rest van de dag niet zo veel meer uit. Omdat het zonde is van je dag en je humeur, kun je beter andere dingen eten zoals dit:

Magnesium-rijke producten
Als je last hebt van stress, verbruikt je lichaam veel magnesium. Dit is nodig bij de aanmaak van hormonen en zorgt voor ontspanning van je spieren en zenuwen. Als je al een bepaalde periode last hebt van stress, is de kans groot dat je een magnesiumtekort krijgt. Groene groenten, bananen en noten kunnen de inname van magnesium opkrikken.

Asperges
Ja, asperges. Door stress krijg je vaak een verhoogde bloeddruk. Asperges bevatten veel voedingsstoffen, zoals magnesium en vitamines. Maar ook asparagine wat bloeddruk verlagend werkt.

Vis
Als je een stressvolle periode hebt, wordt aangeraden om twee keer per week vis te eten. Hierdoor krijg je omega-3 binnen. Houd je niet van vis? Dan kun je ook walnoten eten.

Chocolade
Voordat je nu alle witte- en hazelnootchocolade uit de schappen bij de supermarkt haalt, moet je weten dat het gaat om cacao. Denk aan cacaobonen of cacaonibs. In cacao zit een stofje die je stemming verbetert. Het maakt je vrolijk, ontspant en vermindert stress.

READ NEXT:
Hierom kun je het puntje van je Cornetto beter niet opeten
Struggles van daten met een food-obsessed girl
Zo wordt jouw foodverslaving handelbaar

Source: Missmoss
(Visited 563 times, 1 visits today)