Eten doet veel met ons, we worden er héél gelukkig van. Een Red Velvet cake, overheerlijke tosti’s bij de lunchchocolate sea salt popcorn of Oreo cookie dough, yes please! Veel van die lekkere dingen bevatten helaas wel veel suiker. Van die sugar rush worden we happy, maar na een tijdje veroorzaakt veel suiker juist een dipje en dat verpest je humeur. Probeer daarom suiker met mate te eten. Wij zetten de etenswaren voor je op een rijtje die sowieso voor een goede mood zorgen op deze maandag:

1. Bananen

Bananen zitten vol met kalium wat een belangrijk stofje voor je lichaam is. Bananen geven jou ook die positieve boost! Wist je dat bananen ook goed zijn voor een fijne nachtrust? Ze bevatten namelijk melatonine en serotonine. Dat zijn stoffen die bekend staan om het feit dat ze het lichaam helpen om te slapen. Handig.

2. Vette vis

Vette vissoorten zoals paling, makreel, haring en zalm bevatten veel Omega-3 vetzuren. Door het eten van dit soort vis, krijg je ook automatisch een betere mood.

3. Bosbessen

Bosbessen bevatten de antioxidant anthocyaan. Deze antioxidanten zorgen ervoor dat je een beter humeur krijgt! Ze helpen stress te verminderen en kunnen ontstekingen in de hersenen afremmen die geassocieerd kunnen worden met een depressie.

4. Eieren

We schreven laatst al dat eieren veel gezonde vetten en vitaminen bevatten en dat je er weinig van aankomt. Ze geven je ook een flinke dosis energie en dat maakt iedereen blij, toch? Daarom kunnen eieren ook zeker niet in dit rijtje ontbreken. Eet alleen niet te veel eieren, dat kan een hoog cholesterolgehalte veroorzaken en dat wil je juist niet.

5. Griekse yoghurt

In Griekse yoghurt zit veel eiwit. Eiwitten stimuleren de aanmaak van dopamine en noradrenaline. Deze hormonen zorgen voor meer energie en een beter humeur! Je zal je er ook nog eens alerter door voelen. Griekse yoghurt tijdens de lunch, dus!

6. Tomaten

Tomaten bevatten van alles wat goed is voor je lichaam: calcium, kalium, vitamine B en lycopeen. Lycopeen zorgt ervoor dat je hart en bloedvaten beter functioneren en de stof draagt bij aan een beter humeur. Daar is kalium in de tomaten dus ook goed voor.

7. Spinazie

Spinazie zit vol met ijzer, eiwitten, magnesium en het bevat de vitamine A, B en C. Door het eten van spinazie heb je minder zin in zoete snacks en snoep. Salade met spinazie staat nu dus ook vaker op ons boodschappenlijstje! Lekker.

Wil je eens nieuwe pepernoten proberen?
> Probeer dan dit recept voor red velvet pepernoten(!!!)

Of juist minder suiker eten?
3 recepten voor de hele dag ZONDER suiker

Als je af wil vallen kan je dit het best eten:
4x eten waar je volgens diëtisten geen gram van aankomt

(Visited 1 times, 1 visits today)