Dat genoeg water drinken belangrijk is, weten we allemaal al wel. Maar wat we (helaas) ook heel goed weten, is dat dit soms heel lastig kan zijn, vooral als je gewoon niet zo van water houdt. Gelukkig kun je dan ook je water binnenkrijgen door te eten. Want ja, dat doen we toch het liefst.. Deze 10 etenswaren met veel water zorgen ervoor dat je gehydrateerd blijft. Ook als je niet aan die twee liter per dag komt.

1. Aardbeien

Naast dat aardbeien heel lekker zijn, bestaan ze ook nog voor 91% uit water. Voeg er dus maar een paar extra toe aan je salade, smoothie, havermout of eet ze gewoon als snack.

2. Komkommer

Dat er veel water in komkommers zit, wist je waarschijnlijk al. Het percentage water is 95% en daarnaast zijn komkommers erg vezelrijk.

3. Selderij

Ook selderij bestaat voor 95% uit water. Daarnaast bevat de groente veel vitaminen en mineralen en staat selderij bekend als een calorie-arme snack.

4. Paprika

Paprika’s zijn rijk aan antioxidanten en vitamine C en bestaan voor 92% uit water. Je kunt ze in veel gerechten verwerken maar ze zijn rauw ook lekker.

5. Meloen

Ook meloenen bevatten veel water. Van de watermeloen was dit natuurlijk te verwachten maar ook de cantaloupe meloen bestaat voor 90% uit water. Beide soorten bevatten daarnaast veel vitamine C.

6. Grapefruit

De grapefuit is vergelijkbaar met de cantaloupe meloen want ook deze fruitsoort bestaat voor 90% uit water. En de citrusvrucht is erg rijk aan voedingsstoffen en goed voor je immuunsysteem.

7. Spinazie

Dat spinazie erg gezond is, wisten we al. Maar de groente bestaat ook voor 91% uit water. Nog meer redenen dus om meer spinazie te gaan eten.

8. Tomaat

De tomaat in je salade of op je broodje bestaat voor 94% uit water. Daarnaast zit er ook veel vitamine C en vitamine K in tomaten.

9. Radijs

Eet jij nooit radijsjes? Dan zou je dat eens moeten overwegen. Radijsjes bevatten namelijk veel vezels en bestaan voor 95% uit water.

10. Appels

Appels en appelmoes bevatten veel water en geven dit vertraagd af aan je lichaam. Als je appel eet voordat je gaat sporten, is de kans zelfs groot dat je beter presteert vanwege de ‘verlate’ vocht-afgifte en de fruitsuikers.

Toch proberen om meer te drinken?
> Zo lukt het je echt om 2 liter water per dag te drinken

Met deze groente maak je de lekkerste en gezondste gerechten:
> Wil je gezonder eten? Dit is het enige wat je wil inslaan

Deze ‘ongezonde’ dingen zijn gezonder dan je denkt:
> Ongezonde dingen die eigenlijk best gezond zijn

(Visited 1 times, 1 visits today)