Gezond eten is altijd weer een uitdaging. Chocola, chips en pizza laten staan is echt voor niemand makkelijk. Als je na een tijdje die ongezonde cravings eindelijk onder controle hebt, ben je natuurlijk apetrots op jezelf. Toch kan het zo zijn zijn dat je resultaten erg tegenvallen, terwijl je denkt dat je heel goed bezig bent met sporten en gezond eten. Gelukkig ben je dan niet de enige want dit komt heel vaak voor. Wij brengen je op de hoogte van de meest gemaakte fouten met gezond eten. Zo kan jij ze voortaan voorkomen.

Koolhydraten skippen na je work-out

Veel mensen weten al dat eiwitten na het sporten belangrijk zijn maar die zijn niet je beste en enige vriend na het sporten. De eerste twee uren na je work-out vraagt je lichaam namelijk om energie en hiervoor zijn koolhydraten nodig. Als je na je work-out geen koolhydraten eet, kan het tot wel vijf keer langer duren voordat je spieren hersteld zijn. Het slimste is daarom om koolhydraten en eiwitten met elkaar te combineren.

Alleen in de avond eiwitten eten

Eiwitten zijn niet alleen goed voor het herstel van je spieren. Ze zorgen ook voor energie, houden je bloedsuiker op peil en zorgen voor een vol gevoel. Genoeg redenen dus om ervoor te zorgen dat je de hele dag door eiwitten binnenkrijgt en dus niet alleen in de avond, na je work-out.

Eiwitten steeds uit dezelfde bron halen

Eet je elke ochtend kwark of probeer je na je training meer eieren te eten? Het is heel goed dat je aan het eiwitinname denkt maar het is ook belangrijk om je eiwitbronnen af te wisselen. Hierdoor krijg je namelijk ook verschillende vetten, vitaminen en mineralen binnen, en niet telkens dezelfde. Pas ook op met eiwitshakes en repen. Naast veel eiwitten bevatten die namelijk vaak veel suikers en weinig vitaminen en mineralen. Probeer je eiwitten dus vooral uit gevarieerde en gezonde maaltijden te halen. Voorbeelden van eiwitrijke voedingsmiddelen zijn kipfilet, mozzarella, havermout, pindakaas en groenten als broccoli en asperges. En er zijn natuurlijk nog veel meer..

Fruit-fouten

Fruit is gezond én lekker en daarom de perfecte snack om je cravings te stoppen midden op de dag. Maar zelfs met fruit kun je de mist in gaan. Hierbij is variatie ook het toverwoord omdat elk fruit een andere samenstelling heeft. Als je elke dag voor je favoriete soort gaat, krijg je maar beperkte voedingsstoffen binnen. En schil je je appel of peer het liefst voordat je ze eet? Dan kun je hier beter mee stoppen want de schil bevat de meeste vitaminen en antioxidanten. Wat wél heel goed is, is om fruit te combineren met eiwitten. Hierdoor worden de voedingsstoffen beter opgenomen door het lichaam.

Dit wil je inslaan om gezonder te eten:
> Wil je gezonder eten? Dit is het enige wat je wil inslaan

Niet sporten maar wel je lichaam trainen? Dit is de oplossing
> Hou je niet van sporten maar wil je wel je lichaam trainen? Dan wil je hier aan beginnen

Eet je wel genoeg? Let eens op deze symptomen:
> Lukt het afvallen niet? Bij deze symptomen moet je dus meer eten

(Visited 1 times, 1 visits today)