Wat is er mooier dan op de foto staan met een strakke kaaklijn zonder onderkin? En wat dacht je van rimpels. Het liefst willen we die natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen. Gelukkig bestaan er work-outs voor je gezicht. Hiermee train je alle 40 spieren in je gezicht zodat alles mooi strak wordt.

Burpees voor je wangen

Deze oefening is bedoeld als warming up voor je gezicht. Het is namelijk altijd belangrijk dat je spieren eerst goed warm worden. Je traint hiermee de spieren die je ook gebruikt tijdens het eten. Maar hoe doe je deze oefening? Je plaats eerst je schone rechterduim in je mond tegen je linkerwang. Je wijsvinger hou je op de buitenkant van je linkerwang. Druk deze vingers goed tegen je wang op elkaar tot je een beetje pijn voelt. Hou dit voor tien seconden vol. Trek daarna je wang voorzichtig richting je oren. Hierna naar beneden en weer terug. Draai je wang zo ongeveer drie keer rond. Hetzelfde doe je met je rechterwang. Na deze oefening zal je een lichter gevoel in je wangen hebben.

Krachttraining voor de nek

Met deze oefening train je de spier die voor een onderkin zorgt. Je begint met je mondhoeken naar beneden te trekken. Dit hou je voor tien seconden vast. Herhaal dit tien keer achter elkaar. Je kan als extra je hoofd meer naar achter leggen. Hierdoor span jij je andere spieren in je nek en kin ook aan.

Mountain climber oefening voor de ogen

Hoe doe je deze oefening nou voor je ogen? Het belangrijkste hierbij is dat de huid rondom je ogen onder spanning staat. Dit zorgt ervoor dat de fijne lijntjes verminderen rondom je ogen. Dit doe je heel simpel door met je vingers je slaap vast te houden. Dit doe je door je vingers erop te leggen. Kijk wel uit dat je er niet te hard op drukt. Nu hoef je alleen nog maar met je ogen te knipperen. Probeer wel te knipperen vanuit je onderste ooglid. Dit zal waarschijnlijk even oefenen worden. Je herhaalt deze oefening ongeveer tien keer.

Tijd om je wangen op te pompen

Voor deze oefening hoef je alleen maar te lachen. Hoe leuk is dat! Het belangrijkste is wel dat je het probeert in drie stappen. Zo kan je het namelijk langzaam opbouwen met de spieren die je hiervoor gebruikt. Doe dit zo tien keer achter elkaar voor prachtige strakke wangen.

Weg met je wallen

Deze oefening verstevigt de oogzakken en daardoor voorkomt het ook de vorming van wallen. Kijk voor je en vorm een o met je lippen. Doe je ogen wijd open en kijk omhoog, maar doe dit wel zonder je voorhoofd en wenkbrauwen te bewegen. Hou dit 5 seconden vast en ontspan daarna weer 3 seconden. Herhaal deze oefening 5 keer.

Mooie en gezonde lippen

Doe je mond zo ver mogelijk open en bedek je tanden met je lippen. Houd dit 1o seconden vast en doe je mond daarna weer langzaam dicht. Ontspan even en herhaal deze oefening 5 keer.

Cooling down

Voor de cooling down zorg je ervoor dat de rimpels in je voorhoofd veel minder worden. Voor deze oefening leg je de hak van je hand op je wenkbrauw en de rest op je voorhoofd. Probeer nu je wenkbrauwen te fronsen. Je zal merken dat dit moeilijk gaat. Herhaal deze oefening tien keer voor een strak voorhoofd.

 

Thuis sporten?
> Hier de beste workouts!

Dacht jij ook altijd dat het een leugen was van je vriendinnen?
> Een allergie voor sporten bestaat dus echt

Verslaafd aan Netflix?
> Deze fiets verplicht je te sporten tijdens Netflix

PHOTO CREDITS: JOLIELOT
(Visited 1 times, 1 visits today)