Je probeert op je eten te letten omdat je gaat voor een prachtig summer body. Helaas zijn zelfs dingen die gezond genoemd worden helemaal niet zo gezond. Je kunt daarom nog meer suikers binnen krijgen en dat zal op den duur een prachtig summer body zeker vertragen.. En dat wil je niet, toch?! Dit is het ‘gezonde eten’ dat eigenlijk helemaal niet gezond is:

1. Energierepen

Ondanks dat energierepen altijd worden gegeten omdat het een ‘healthy snack’ is, zijn ze dus eigenlijk heel slecht voor je. Er worden veel ingrediënten op de verpakking vermeld, maar uiteindelijk zit er gewoon heel veel suiker in.

2. Granola

In plaats van een boterham, zijn we granola gaan eten omdat gezegd werd dat dit gezonder was. Helaas blijkt dat er ook in granola veel suikers en vetten zitten die slecht voor je zijn. De gezondste keuze voor in de ochtend is toch alleen yoghurt..

3. Gedroogde vruchten

Ook in gedroogde vruchten zitten heel veel suikers waardoor het niet gezond meer is. Het beste is daarom om de vruchten zoals vijgen, pruimen en abrikozen vers te eten. Deze bevatten een stuk minder suiker en zijn net zo lekker!

4. Smoothies

In fruit zitten ook suikers en als je veel verschillende fruitsoorten met elkaar mengt, zit er ook veel suiker in een smoothie. En vooral de smoothies die je kant-en-klaar in de winkel kunt kopen zijn één bom suiker. Je kunt daarom beter zelf een smoothie maken met groenten zoals spinazie of komkommer. (Een lekkere groene smoothie voor vetverbranding.)

5. Frozen Yoghurt

Je zult denken dat frozen yoghurt beter zal zijn dan gewoon ijs, maar dit is niet het geval. Ook ondanks het gemaakt is van yoghurt zitten er in bevroren yoghurt ook veel suikers. (Zo maak je zelf gezonde ijsjes.)

6. Kant-en-klare salades

Je kunt beter zelf je salade maken dan dat je hem kant-en-klaar in de supermarkt koopt. Deze salades bevatten veel suikers om de salade lekkerder te maken. Helaas maakt dit de salade een stuk minder gezond. Koop daarom de sla los en haal daarbij ingrediënten die je erin wilt doen. (Recept: healthy lunch salades.)

7. Producten waar ‘minder vet’ opstaat

Minder vet betekent niet meteen gezonder. In deze producten worden in plaats van vetten, meer suikers toegevoegd. Hierdoor wordt het product eigenlijk nog slechter.

8. Sportdrank

Veel sportdranken bevatten meer dan 125 calorieën. Dit is veel en daarom is het beter om calorievrije sportdrank te kiezen of water. In sportdrank zitten natuurlijk wel belangrijke voedingsstoffen zoals zoals kalium en natrium die zorgen voor meer energie en uithoudingsvermogen.

Wist je dit?
Fabels over gezond eten

Zo hoef je ze niet helemaal te missen
Onze favoriete comfort foods, maar dan gezonder!

Makkelijk en gezond!
7 gezonde ontbijtjes die je ‘s ochtends kunt meenemen

PHOTOCREDITS : TWOREDBOWLS
(Visited 1 times, 1 visits today)