Maandag! Weer een nieuwe week en weer nieuwe kansen. Want afgelopen weekend heb jij het vast weer net even iets te bont gemaakt. Chips, chocola en (veel te veel) drankjes. Deze week gaan we weer even gezond doen en we gaan nooit meer drinken, toch?

Opeens het roer omslaan is lastig, daarom hebben wij een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Zo kan jij gezond bezig zijn zonder er heel veel voor te doen.

Water met een smaakje

Er wordt altijd gezegd dat je water moet drinken als je een gezondere levensstijl wil aannemen maar het is zo boring. Je grijpt alweer snel naar andere drankjes en zo ben je weer terug bij af. Kies daarom voor water met een smaakje. Voeg bijvoorbeeld zelf fruit of komkommer toe aan je water.

Gezonde snacks

Je wil stoppen met alle koekjes, toastjes, chips en chocola maar als jij ‘s avonds een filmpje ligt te kijken kan je het niet laten om iets te snacken. Kies daarom voor gezonde snacks. Denk aan fruit, ongezoute noten of kies voor deze gezonde Lions.

Ga naar buiten

Geen zin om te gaan trainen in de sportschool? Ga lekker naar buiten en maak een wandeling. Laat je fiets eens staan en ga lopend boodschappen doen of langs bij een vriendin. Door te wandelen verbrandt je namelijk net zoveel calorieën als wanneer je gaat hardlopen. En pak nou eens die trap in plaats van de lift of roltrap.

Parkeer zo ver mogelijk

Als jij vaak de auto pakt, neem dan voor jezelf voor om altijd zo ver mogelijk te parkeren. Of je nou gaat shoppen, gaat werken of bij iemand op bezoek gaat. Zet die auto zo ver mogelijk weg van je bestemming. Op deze manier moet je altijd nog even een stukje lopen en kom je toch nog aan dat half uurtje beweging, want dat heb je echt nodig.

Meer tips voor een gezondere levensstijl?
5x de gezonde pizzavariant
Recept: gezonde chocolate chip cookies
Fabels over gezond eten

PHOTO CREDITS : MARK GRAY
(Visited 1 times, 1 visits today)