Wil je meer groente eten maar vind je dat erg lastig? Ben je wel klaar met die saaie sperziebonen of hou je totaal niet van de smaak van broccoli? Dan ben je echt niet de enige. En meestal komt dit omdat we gewoon niet zo creatief zijn met onze groentes. Bij een beetje zout, nootmuskaat of een sausje uit een zakje stopt het vaak wel.. Maar gelukkig zijn er een aantal verrassende manieren waardoor het je wel lukt om die 250 gram per dag te halen. Groentes lekkerder maken (en dan ook écht lekker), dat doe je zo:

Spruitjes

Ook spruitjes zijn voor de meeste mensen geen favoriet vanwege de bittere smaak. Maar wij hebben twee tips om hier verandering in te brengen. Ten eerste kun je de bittere smaak verminderen door een lepeltje suiker toe te voegen aan het water als je de spuitjes kookt. Maar je kunt de spruitjes ook gewoon op een hele lekkere manier klaarmaken. Wat dacht je bijvoorbeeld van romige spruitjes met champignons, ui, spekjes en roomkaas. Simpel én heel lekker.

Sperziebonen

Wil je je die saaie sperziebonen eens op een andere (en lekkerdere) manier klaarmaken? Verbrokkel dan eens feta of geitenkaas over de boontjes en voeg eventueel nog wat pijnboompitten toe. Of bak ze in de pan met wat dunne plakjes knoflook.

En dan hebben we zelfs nog een derde manier: wikkel ham om een aantal sperziebonen en voeg eventueel nog wat kaas toe. Paar minuten in de oven en done.

Broccoli

Veel kinderen én volwassenen houden niet van de bittere smaak van broccoli. Een makkelijke manier om broccoli lekkerder te maken, is door het klaar te maken in de oven met geraspte kaas. En ook broccoli is heel lekker met knoflook. Wil je er een maaltijd van maken, voeg dan bijvoorbeeld nog tomatenblokjes, kip en kruiden toe. Dan eet jij je bord vast wel leeg.

Dol op blauwe kaas? Ook dit werkt goed met broccoli. Wanneer je de broccoli hebt uitgelekt kan je de blauwe kaas toevoegen.

Bloemkool

Over onze gekookte bloemkool gieten we vaak een romige saus, waarna we het serveren met aardappels. Bo-ring. Je kunt met bloemkool namelijk ook veel andere kanten op. De groente is verrassend lekker in een pasta. Of wat dacht je van een lekkere stamppot met ham, kaas en prei? Heel simpel, snel klaar en ook even iets anders dan dat eeuwige béchamelsausje.

Deze groente vergeten we vaak:
De groente die we veel vaker zouden moeten eten 

Deze etenswaren bevatten meer dan 90% water:
> 10 super hydrating foods wanneer je niet genoeg water drinkt

Dit wil je inslaan voor een gezondere lifestyle:
> Wil je gezonder eten? Dit is het enige wat je wil inslaan

(Visited 1 times, 1 visits today)