Wil je de hele week door calorieën verbranden en gezond leven? Dan is dit voor jou.

1. Bedenk wat je gaat eten en bereid je maaltijden voor

Maak iedere zondag een lijstje met wat je doordeweeks gaat eten als ontbijt, lunch en avondeten. Zo hoef je dit doordeweeks niet steeds te bedenken. Maak vervolgens een lijstje met de benodigdheden en haal dit alvast bij de supermarkt. Zo wordt het veel makkelijker om gezonde keuzes te maken. Kies voor salades, verse groentes en als je voor vlees gaat, ga dan voor kip. Dit kan je van te voren al klaarmaken en in de koelkast bewaren.

2. Wanneer ga je cheaten?

Als je eens per week een cheat day of meal hebt is het veel makkelijker om gezond leven de rest van de week vol te houden. Plan deze maaltijd/dag alvast in op zondag. En als je het doet, doe het dan goed. Als jij één pizzagek bent, bestel dan bijvoorbeeld één keer in de week pizza. Of ben je een zoetekauw? Haal dan alvast een groot stuk red velvet cake voor jezelf en bepaal voor jezelf wanneer je daarvan gaat genieten.

3. Bepaal wanneer je gaat sporten

Ga zondag zitten met je agenda en de site van je sportschool en kijk bijvoorbeeld wanneer je favoriete lessen zijn. Zo kan je deze alvast inplannen en in je agenda zetten. Behandel deze work-out sessies als een meeting met je baas; dat zou je ook niet afzeggen.

4. Treat ‘yo self

Een warm bad of warme douche met een lekkere scrub en wat olie kunnen wonderen verrichten. Je verliest zo gewicht in de vorm van vocht en het kan ervoor zorgen dat jij de week heerlijk ontspannen start. Als je badzout gebruikt kan dit er ook nog voor zorgen dat je beter slaapt, wat er weer voor zorgt dat je lichaam optimaal werkt. Als je genoeg slaapt heb je minder eten nodig ;).

Sporten en afvallen?
> Zo werkt dat

PHOTOCREDITS: BEACHBODYONDEMAND
(Visited 1 times, 1 visits today)