Het is geen geheim dat we voor het dragen van hakken best wat moeten doorstaan (loop je wel op jouw perfecte hakhoogte rond?)… Maar het ergste is nog: the day after, oftewel: de high heel hangover. De volgende dag heb je pijn en lopen voelt hartstikke ongemakkelijk. Helaas geldt: hoe hoger en dunner de hak (en hoe mooier dus de schoen), hoe erger die hangover is (geloof ons, na verloop van tijd gaat het wel wennen). Net zoals bij een normale hangover, zijn er dingen die je kunt doen om het allemaal stuk-ken minder erg maken (en nee, je hoeft écht niet de hele dag in bed te blijven liggen!). Lees snel verder…

Zo herstel je je voeten na een dag op hoge hakken!

1. Voetbad

Maak zo’n twee keer per week (10 minuutjes) een voetbadje van warm water en hét wondermiddel epsom salt. Dit is een mineraal van magnesium dat ervoor zorgt dat zwellingen worden tegengegaan, poriën opengaan en  gevoelige plekjes worden genezen. Genieten!

2. Moisturize, moisturize, moisturize!

Hydrateer je voeten twee keer per dag met een créme of lotion. Hoe beter je je huid verzorgt, hoe kleiner de kans op blaren en geïrriteerde plekken.

3. Draagtijd

Draag hoge hakken zo’n 2 tot 3 uur per keer. Wanner je zit, stopt de tijd (ja, afwisseling is de sleutel!).

4. Oefeningen

Door voetoefeningen te doen, ga je sneller day-after pijn tegen. Dat wordt dus rekken en strekken! Yep, op hakken lopen is een heuse work-out. Het beste is om je voet van boven naar beneden, van links naar rechts en in rondjes te bewegen (zowel je enkel als je tenen). Een andere methode: zogenaamd het alfabet met je grote teen schrijven.

5. Spoil it!

Verwen je voeten! Neem een goede pedicure, behandel ingegroeide nagels en (als je dan toch bezig bent) geef je nagels een mooi kleurtje.

6. Massage

Heb je héél toevallig een vriendje of een vriendin die toevallig staat te popelen om je een voetmassage te geven? Bofkont!

7. Sneakers

Sneakers zijn niet voor niets uitgevonden (comfy as hell!). Zo krijgen je voeten de kans om een beetje te rusten (oftewel: een high heel holiday!). Niet zo’n sneaker-liefhebber? Dit is het alternatief!

P.S. Hier vind je meer tips voor het dragen van hoge hakken zonder pijn!

 

Source: Victoria Tornegren

(Visited 451 times, 5 visits today)