Breien is hip. Gezond bezig zijn ook. En alsof dat nog niet genoeg is, is het ook nog eens bijna kerst en daarom wat ons betreft ook tijd voor ‘De Kerstgedachte’. En deze kerstgedachte is eigenlijk heel simpel: doe eens wat liefs voor een ander. Misschien doe je dit al met regelmaat (you go, girl!), misschien moet je je hier nog iets bewuster van worden. Hoe dan ook, laten we het allemaal voor het einde van het jaar doen, beloofd? Als je niet meteen weet wat je dan voor liefs zou moeten doen, helpen we je graag aan een idee. Een briljant idee, al zeggen we zelf. Met dit idee ben je namelijk super gezond (en hip!) bezig én doe je iets goeds voor een ander. Drie keer scoren dus!
De Goedgemutste Breicampagne
Ken je innocent al? Dit is een van oorsprong Engels bedrijf dat gezonde, natuurlijke producten verkoopt zoals smoothies en sapjes. Maar ze doen meer dan gezonde drankjes verkopen. Ze zijn ook verantwoordelijk voor Ze zijn hier mee begonnen om aandacht te geven en geld in te zamelen voor een belangrijk probleem: eenzaamheid onder ouderen. Eén miljoen ouderen in Nederland is eenzaam, 200.000 zelfs extreem eenzaam. Samen met het Nationaal Ouderenfonds wil innocent hier wat aan doen. Voor elke verkochte gemutste smoothie geeft innocent 20 cent aan het Nationaal Ouderenfonds. Eén van de projecten van het Ouderenfonds is de BoodschappenPlusBus, een bus met een vrijwilliger die elke week iets leuks gaat doen. Gezellig, toch?
Hoe doe je mee?
Trek je breinaalden maar uit het stof (of kijk je oma lief aan), er moet gebreid worden! innocent verzamelt zoveel mogelijk leuke, mooie, grappige en gezellige mutsjes die straks de flesjes smoothie en sap warm gaan houden. Je hebt tot 1 december de tijd om een mutsje (of 10, 20, 100?) te breien. Verzamel dus al je vriendinnen en maak er een dagje van; je lievelingsserie op de achtergrond, een bak met snacks op tafel (super gezond en biologisch verantwoord natuurlijk) en breien maar! Ben je niet zo’n held met breinaalden? Geeft niks. Je kunt namelijk ook je steentje bijdragen door het kopen van zo’n goedgemutste (en gezonde!) smoothie of je eigen mutsje digitaal ontwerpen in de Vanaf januari liggen de flesjes mét muts in de winkels.