Heb jij al met tissues, thee met honing en neusspray ziek in bed gelegen? De griep heerst namelijk deze periode. En dat betekent dat je immuunsysteem wel een boost kan gebruiken. Wij hebben daarom de ingrediënten gevonden waarmee jij er weer helemaal tegen aan kan!

Cranberries

Studies hebben aangetoond dat cranberries de kans op hart -en vaatziektes verminderd. Daarnaast zitten cranberries vol met goede anti-oxidanten. Deze beschermen de cellen in het lichaam en vermindert onder anderen de kans op vroegtijdige huidveroudering. Drink elke dag dus een lekker glaasje cranberrysap!

Spruiten

Misschien niet zo lekker, maar het helpt wel! Spruiten zitten vol met vitamine C, vezels, eiwitten en anti-oxidanten. Door het hoge vezelgehalte helpen spruiten voor een goede spijsvertering en dit zorgt weer voor een goede bloeddruk. Daarnaast zorgen spruiten ook voor een betere genezing van wonden.

Grapefruit

Deze citrusvrucht zit echt vol met vitamines. De grapefruit bestaat grotendeels uit water en dat is goed voor het afvoeren van voedingsstoffen. Door het eten of drinken van grapefruit kan het koorts verminderen, keelpijn verminderen en verkoudheid voorkomen.

Zoete aardappel

Zoete aardappel is heel goed voor je weerstand. Dit komt door de anti-oxidanten die erin zitten. Daarnaast is zoete aardappel ook goed voor je spijsvertering en zorgt het voor een goede bloeddruk.

Bieten

Bieten zijn een goede bron voor energie. Ze bevatten veel vezels, vitamine C/B en kalium. Kalium is erg goed voor de spieren. De rode kleur in bieten (betanine) hebben een geneeskrachtige werking en versterken de afweermechanismen in het lichaam.

Kaneel

Dit is niet echt een superfood, maar het geeft je immuunsysteem wel een boost! Kaneel zit namelijk vol met anti-oxidanten die erg goed voor je lichaam zijn. Ook vermindert kaneel de kans op hart- en vaatziekten en kan het de bloedsuiker verlagen.

Peren

Ook peren zitten vol met water, vezels, vitaminen en mineralen. Het geeft je een energie boost en door de zuren in de peer wordt het lichaam beschermt tegen infecties en ziektes. Ook zijn peren rijk aan anti-oxidanten, deze helpen je jong te blijven.

Bloemkool

Ook in deze groente zitten er anti-oxidanten, vitamines en mineralen. Maar in bloemkool zit vooral veel calcium. Dit is erg goed voor de botten. Ook is het goed voor de spijsvertering, voor het hart en tegen ziektes.

WIL JE MEER SUPERFOODS WETEN?
De koolhydraten die je met een gerust hart kunt eten
3 toverdrankjes die je door het griepseizoen helpen
5 dingen die je kan eten voor een glowy skin

 

PHOTOCREDITS : OUTDONEWS