Je herkent het misschien wel: rond een uur of 3 zit je met een vermoeid gezicht naar het beeldscherm van je computer te staren op werk. Je hebt totáál geen energie meer. Was er maar een fijne manier waarmee je je meteen weer wakker kon voelen… Een koffie dutje is de oplossing! Echt waar, koffie maakt alles beter, toch? En een power nap is ook niet verkeerd (heb je deze nap desk al gezien?). Well, you can just mix the best of both worlds. Dit is hoe het werkt:

It’s coffee o’clock!

Je drinkt dus gewoon een kop koffie (ongeveer 100 tot 200 mg cafeïne is genoeg) en je gaat méteen daarna een dutje doen van 20 tot 30 minuten. Volgens onderzoek schijnt dit dus echt te werken. Na 30 minuten kickt de cafeïne in. Meteen nadat je wakker wordt (van je wekker die je gezet hebt), ben je weer volledig gefocust en merk je niks meer van die vermoeidheid. Je zal weer lekker veel energie hebben en productiever zijn, yay! Slapen en koffie drinken zorgt samen voor die dubbele energie-kick. Vind je het toch lastig om meteen na het koffiedrinken in slaap te vallen? Lees dan dit artikel.

Make it work

De beste tijd om dit koffie dutje te doen, is vlak na je lunch. Dus het liefst voor een uur of 2. Zo voorkom je die 3 of 4 uur dip! Je kan het maar beter voor zijn, toch? Als je het koffie dutje wel laat op de middag doet, kom je in de avond waarschijnlijk niet meer zo makkelijk in slaap.

Koffie op een lege maag drinken is dus niet zo slim:
Dit is waarom
Altijd op zoek naar goede koffietentjes?
> Dit zijn de 15 beste plekken om je koffie te drinken
(Visited 1 times, 1 visits today)