We weten allemaal dat het niet al te best is om make-up te dragen tijdens het sporten. Maar om nou helemaal make-uploos in de sportschool te verschijnen is ook niet altijd een pretje. Daarom hebben wij DE tips voor make-up tijdens het sporten!

Primer
Foundation sluit je poriën teveel af en juist door het sporten gaan deze open. Dit betekent dus ook dat de foundation in je poriën kan komen en dit zorgt voor een slechte huid. Dus helaas, de foundation moet je wel echt thuis laten. In plaats van foundation kan je wel een primer of getinte moisturizer dragen.

Oog make-up
Wat je ogen betreft kan je wel alles dragen. Mascara, eyeliner of oogschaduw, draag dat zoveel als je wilt. Je zweet dit er namelijk niet af en vaak voelen vrouwen zich zonder deze make-up toch wat kaal. Daarom kun je je gezicht toch wat sprekender maken (en dus zelfverzekerd voelen) met oog make-up op.

Lipbalsem
Wil je toch iets van kleur op je lippen, kies dan voor een gekleurde lipbalsem. Het is namelijk beter om geen lipstick te dragen tijdens het sporten. Dit geldt ook voor je wenkbrauwen. Laat deze lekker naturel. Daarnaast is contouren helemaal geen goed idee. Laat je gezicht gewoon zoals ’t is.

Concealer
Je kan heus wel een beetje concealer onder je ogen doen om je iets zelfverzekerder te voelen. Na het sporten kun je je foundation en andere make-up weer op doen (aangezien je toch alleen maar primer/moisturizer op had) en kun je weer door met de rest van de dag!

Oh enne, zo zit je haar geweldig tijdens het sporten!

READ NEXT
> WOW: 10 minuten sporten is genoeg voor vetverlies
> Wel of geen string tijdens het sporten?
> Zó laat moet je sporten om gewicht te verliezen

PHOTO CREDITS : TITANBULK
(Visited 65 times, 1 visits today)