Of het nou zoet of hartig is, er is veel voedsel waar je verslaafd aan kunt raken. De meest verslavende gerechten zijn niet erg gezond. Je krijgt daarom al snel een guilty gevoel als je het eenmaal op hebt. Maar niet getreurd, wij hebben wat gezondere varianten van deze gerechten waar je net zo van kunt genieten.

Pizza

Pizza is gewoon heel erg lekker. Je kunt hier geen genoeg van krijgen en daarom is het zo verslavend. Vooral als je een pizza besteld, kan dit heel ongezond zijn. Er zit dan vaak heel veel kaas en andere ongezonde ingrediënten op je pizza. Het is logisch dat je verslaafd raakt aan deze lekkernij, maar hoe los je dit op?

Maak je pizza zelf en bepaal ook zelf wat er op de pizza komt. Je kunt dan iets zuiniger omgaan met de kaas en wellicht wat gezonde groenten gebruiken. Ook kun je gezonde pizza’s kopen in de supermarkt. Zo hoef je de pizza niet helemaal op te geven, maar is hij wel net even wat gezonder!

Chocolade

Melkchocolade bevat veel vet. Het is daarom niet goed om hier vaak van te eten. Natuurlijk snappen wij als geen ander dat dit moeilijk is, chocola is namelijk superlekker. Wat je beter kunt nemen is pure chocolade van minstens 70%. Dit zal in het begin wat bitter zijn, maar hier zul je aan wennen en net zo van gaan genieten.

Koekjes

Als je er eenmaal aan begint, kun je niet meer stoppen. Één koekje is gewoon niet genoeg als er een heel pak voor je staat, en daarom hoort deze ook zeker in het lijstje. In koekjes zit heel veel suiker en dat is natuurlijk niet goed voor je. Je kunt daarom beter zelf koekjes maken. Bijvoorbeeld deze heerlijke avocado koekjes.

Chips

Lekker op de bank een zak chips open trekken, we houden ervan, ook al weten we dat chips superslecht is. Chips is zout en luchtig en zal dus nooit je hongergevoel stillen. Goede vervangers voor chips zijn groentechips of nootjes.

IJs

Vooral bij warm weer zijn ijsjes erg lekker, maar niet erg gezond. Kies in plaats van drie bollen, smurfen, stroopwafel en karamelijs, voor één bolletje yoghurtijs. Of nog beter: neem een waterijsje. Zo maak je die zelf.

Cake/taart

Soms heb je gewoon de neiging om een lekkere plak cake of een stuk taart te eten. Jammer genoeg zitten hier heel veel slechte ingrediënten en calorieën in. In plaats van taart of cake te halen bij een bakker, kun je het beter zelf maken. Wat dacht je van deze gezonde red velvet cake?

Patatjes

Friet blijft altijd verslavend. Maar doordat het gefrituurd is, is het erg vet. Je kunt daarom beter kiezen voor ovenpatat of zoete aardappelpatat. Net zo lekker, en veel gezonder, of probeer eens een airfryer.

Hamburgers

Bij je friet neem je vaak een hamburger. Ook hartstikke ongezond. Een hamburger kun je niet veel gezonder kopen, maar wel gezonder maken. Je kunt namelijk een gezondere hamburger zelf maken. Zie hier het recept.

Ook de happy meal kan wat gezonder worden
>Healthy happy meal!

En ben je gek op donuts?
>Hét recept voor healthy donuts!

PHOTOCREDITS : MEDIACACHE
(Visited 1 times, 1 visits today)