Ben je niet zo’n morning person? Moet je in de ochtend altijd eerst even goed wakker worden voor je aanspreekbaar bent? Daar kan je zelf verandering in brengen. Een paar oefeningen in de ochtend kunnen een heel verschil maken. Met deze morning work-outs heb je meteen meer zin om aan je dag te beginnen, Lees hier nog meer tips over hoe je een ochtendmens kan worden.

Pilates

Pilates-oefeningen helpen je de juiste lichaamshouding aan te nemen. Doordat je je lichaam op de juiste manier beweegt, verbeter je je concentratie, je coördinatie en ademhaling. Zorg ervoor dat je in een goede lichaamshouding zit als je begint aan een pilates oefening. Doordat je bloedcirculatie van pilates goed verbetert, word je er ook lekker wakker van, en dat willen we! Eigenlijk is iedere pilates oefening goed om mee wakker te worden. Pilates is voor nog veel meer goed, lees het hier.

Yoga: de voorwaartse buiging

Relaxed wakker worden kan je ook voor elkaar krijgen met yoga. Probeer deze oefening: zorg dat je ontspannen bent en ga rechtop staan met je handen op de onderkant van je buik. Buig, terwijl je uitademt, je bovenlichaam zo ver mogelijk naar voren en naar beneden. Houd je benen gestrekt! Als je niet ver kan doorbuigen is dat niet erg, dat kan je trainen. Blijf met je neus bij je knieën hangen en adem drie keer in en uit. Kom hierna weer overeind.

Yoga: de driehoek

”De driehoek” is een tweede yoga oefening die je kan uit proberen. Sta rechtop en zet je voeten ver uit elkaar. Houd je armen gestrekt en buig met je armen naar linksonder. Probeer nu met je linkerhand de grond aan te raken. Houd je rechterarm juist gestrekt omhoog en houd deze houding 10 seconden aan. Draai het hierna om: doe je rechterarm naar beneden en je linker omhoog. Herhaal de oefening drie keer.

Yoga: de hond

Klinkt charmant, toch? Ga op je hielen zitten en breng je knieën uiteen en buig voorover. Strek je armen naar voren en leg ze neer op dezelfde breedte als je schouders. Strek je vingers en spreidt je vingers uiteen. Zet je voeten nu op de grond en adem in, til hierna je billen omhoog en strek je benen. Ga hoog op je tenen staan. Druk met je handen de grond weg en strek je via je armen omhoog uit. Til hierna je billen nog wat verder naar boven als dat kan, laat je hielen zakken en laat zo alle spanningen in je hals los. Buig je knieën hierna weer en ga weer terug zitten op je hielen. Deze oefening is ook goed voor een strakkere buik, net zoals deze andere drie oefeningen.

Yoga: de kat

Als je geen hondenliefhebber bent, doe dan ‘de kat’. Rol uit je bed en ga op je handen en je voeten staan. Maak een bolle rug en blijf zo even staan. Je maakt als het ware een omgekeerd bruggetje (zoals je vroeger misschien met de gymlessen deed). Herhaal deze beweging twaalf tot vijftien keer. Je zult merken dat de eventuele spanningen in je lichaam meteen wegtrekken en je je spieren goed strekt.

Good morning!

Meer over work-outs en sporten:
10 sporten die ook jou aan het sporten krijgen
5 oefeningen voor je billen die beter zijn dan squats
5 oefeningen die je op je werk kunt doen

 

PHOTO CREDITS: LOVE STORIES INTIMATES
(Visited 1 times, 1 visits today)