Ik wens jullie hierbij het allerbeste voor het mooie nieuwe jaar! Ik hoop dat alles wat je wenst uit mag komen en dat je nog fitter en gezonder in het leven staat! Uiteraard draait het nu allemaal weer om die goede voornemens, de sportschoenen die we weer uit de kast moeten trekken en het snoep dat we moeten laten staan. Het belangrijkste is natuurlijk dat we het vol blijven houden en niet alleen deze maand januari.

Hoe doen we dat? Waarom zou 2015 nou anders zijn dan voorgaande jaren? Eerlijk: er is niets anders. Het enige dat anders kán zijn is jouw wil en motivatie om er nu écht mee aan de slag te gaan! Goed nieuws: de kortste, donkerste dag van het jaar hebben we al gehad. Dat betekent dat de dagen nu alleen maar weer langer gaan worden en dat we steeds dichter bij de lente in de buurt komen. Heerlijk vooruitzicht toch? En in de vakantie (die er écht aan komt!) wil jij er natuurlijk zon-klaar (en vooral bikini proof) uitzien. Zoals ik je al eerder vertelde wordt het perfecte zomerlijf gemaakt in de winter, tijd dus om aan de slag te gaan! Je hebt nog een half jaar de tijd, dus je hoeft niet nu als een bezetene te gaan rammen. Je hebt de tijd om het rustig op te bouwen, te wennen aan het feit dat je elke week gaat sporten en om elke keer steeds een beetje extra power te geven.

Hoe motiveer je jezelf om van de bank te komen en te knallen? Volg dit stappenplan en het komt zeker goed!

De motivatie voor een gezond nieuw jaar:

Stap 1: Koop een super gaaf nieuw setje sportkleding. Je kunt jezelf met ‘normale’ kleding ook een oppepper geven, dat is met sportkleding net zo! Als je er helemaal tip-top bij loopt geeft dit zéker motivatie.

Stap 2: Trek je vriendinnen van de bank (hoe meer zielen, hoe meer vreugd!) en maak een plan.

Stap 3: Kies een sport of bezigheid die jou leuk lijkt en waarvan je denkt dat het je energie gaat geven. Als je begint met iets dat je eigenlijk helemaal niks vindt moet je jezelf twee keer zo hard motiveren. Zonde!

Stap 4: Maak doelen voor jezelf in stappen van ongeveer 6 weken. Als je te grote doelen stelt heb je minder vaak succes-momenten en juist die momenten zorgen weer voor extra motivatie!

Stap 5: Houd eens bij wat je gedurende een week eet en drinkt. Doe dit heel precies, schrijf op hoeveel je eet en op welke tijdstippen je dit doet. Laat iemand met ervaring op het gebied van voeding hier naar kijken om te zien of jij je eetpatroon aan zou moeten passen.

Stap 6: Pak zo nu en dan foto’s erbij van dat ene mooie strand waar je graag naartoe zou willen en die bikini die je zo graag aan wilt: daar doe je het dus voor!

 

Je zult uiteindelijk niet alleen resultaat aan de buitenkant zien, maar je zult je ook veel beter gaan voelen als je van de bank komt en aan de slag gaat! Zorg er dus voor dat 2015 een gezond jaar is, wordt en blijft!

Liefs, Elske

(Visited 138 times, 1 visits today)