Voor zoiets simpels, kan slapen knap lastig zijn. Je slaaphouding kan een rol spelen bij snurken, maagzuur en zélfs rimpels! Is jouw houding wel gezond or do you need to switch up your game.
JA, we hebben het hier nog steeds over slapen.

Back sleepers

Op je rug slapen is écht een zegen voor je gezondheid. Het matras kan op deze manier de beste ondersteuning bieden. In een perfecte (uncomfy) wereld zou je zonder kussen op je rug moeten slapen… Zo blijft de nek in een neutrale positie en is de ademhaling het best. Plus deze slaappositie heeft cosmetische voordelen. Ja ECHT! De nacht doorbrengen met je gezicht in de lucht en niet smooshed in je kussen – leidt tot minder rimpels. Maar, oh-zo-aangename snurk geluiden worden versterkt wanneer je op je rug in slaap valt. Herkenbaar?

Side sleepers

Zij-slapers, unite! De overgrote meerderheid van de mensen zegt op zijn zij te slapen. Lig jij op je linkerzij? Dit bevordert de bloedsomloop naar het hart.  Tegelijkertijd kan slapen in deze positie druk uitoefen op de maag en longen. Enne, vergeet die dwarsligger van een arm niet. Overall is op je zij slapen helemaal zo lekker nog niet.

Stomach sleepers

Bye, bye snoring! Maar hier is ook eigenlijk alles wel mee gezegd. Op je buikslapen heeft vaak rug- en nekklachten als gevolg. Ben je toch een fan van deze slaappositie… Verplaats je kussen onder je buik en heupen om je onderrug een boost te geven.

Meer lezen?
De grappigste feiten over slapen
Dit beautyproduct helpt je beter te slapen
Geslapen met make-up? Dit moet je doen

 

(Visited 1 times, 1 visits today)