Heb je binnenkort een BBQ of picknick georganiseerd, maar je hebt nog geen idee wat je moet maken? Geen probleem wij hebben voor jouw de lekkerste gerechten opgezocht die makkelijk te maken zijn. Deze gerechten zijn heerlijk om te serveren tijdens een BBQ of picknick. En ook nog is verfrissend wat vooral lekker is met het warme zomer weer. Voor de lekkerste gerechten voor op de BBQ moet je snel dit artikel lezen.

Watermeloen & mango salsa

Wat heb je nodig:
– 1 kop watermeloen zonder de pitten.
– 1 kop mango
– 1 kop geschilde komkommer
– Jalapeño in kleine stukjes
– 1/4 kop geperste limoensap
– 2 eetlepels koriander fijn gesneden
– 1 el peterselie fijn gesneden
– Zout

Mix de watermeloen, mango, komkommer en jalapeño en een schaal. Voeg tijdens het roeren koriander, peterselie en limoensap toe. Doe er hierna nog een snufje zout bij om het op smaak te brengen. Laat het daarna 30 minuten koelen in de koelkast. Nu is het de salsa klaar dus pak de tortilla chips er maar bij.

Pasta salade met zon gedroogde tomaten

Wat heb je nodig:
– 12 zongedroogde tomaten
– 2 eetlepels rode wijn azijn
– 6 eetlepels olijf olie
– 1 knoflookteen
– 1 theelepel kappertjes
– Zout
– Peper
– 225 gram pasta naar keuze
– 225 gram cherry tomaten
– 225 gram mozzarella
– 3/4 kop zwarte olijven
– 1 kop geraspte parmezaanse kaas
– Gebakken basilicum bladeren

Pak een staafmixer en een schaal. Doe de helft van zongedroogde tomaten en alle azijn, olijfolie, knoflook, kappertjes, zout en peper in de schaal. Mix het totdat het een bijna gladde saus is. Kook ondertussen de pasta totdat het gaar is. Doe de pasta daarna in een vergiet zodat al het vocht weg kan. Doe het daarna in een grote schaal en voeg de saus eraan toe. Roer dit goed door elkaar en voeg de resterende gedroogde tomaten eraan toe. Voeg nu de cherry tomaten, mozzarella, olijven, parmezaanse kaas en basilicum toe. Mix dit er goed doorheen. Serveer de salade op kamertemperatuur.

Hummus

Wat heb je nodig:
– 2 grote knoflooktenen
– 1 1/2 kop gekookte kikkererwten
– 3 1/2 el citroensap
– 3 el warmwater
– 2 el olijfolie
– 1 1/2 el tahini (pasta van sesamzaad)
– 1/4 el gemalen en geroosterde komijn en koriander
– Snufje cayenne peper
– Zout
– Geroosterde pijnboompitten
– Fijngesneden peterselie

Doe de knoflook in een kom en pak de staafmixer. Voeg de kikkererwten, citroensap, water, olijf olie, tahini en zout eraan toe. Mix dit tot een glad geheel. Om de hummus te versieren kan je een beetje olijf olie er bovenop mooi verdelen. Strooi daarna de pijnboompitten en peterselie erover en het is klaar om te serveren aan je gasten.

Zwarte bonen salade

Wat heb je nodig:
– 1 limoen
– 1 sinaasappel
– 1 groene paprika
– 1 jalapeño
– M
aïs
– 1 tot 2 Chinese radijzen
– 1/2 rode ui
– 1 tot 2 knoflookteentjes fijn gesneden
– 1 blik zwarte bonen
– 1 el witte wijn azijn
– Zout

Snij alle ingrediënten in mooie blokjes en doe het in een kom. Roer het goed door elkaar en klaar is de zwarte bonen salade. Makkelijker dan dit bestaat niet.

Snack mix

https://nl.pinterest.com/pin/394205773616941035/

Wat heb je nodig:
– 8 plakken spek
– 1 el soja saus
– 1 el honing
– 1/4 tl cayenne peper
– 2 el sesamzaden
– 3 koppen gezouten cashewnoten
– 4 gesneden ananasringen

Verwarm de oven voor op 180 graden. Pak een bakplaat en leg daar bakpapier op. Verdeel de plakken spek over de plaat. Bak het spek ongeveer 25 minuten tot het knapperig is. Leg het daarna op keukenpapier neer zodat het vet goed eruit getrokken wordt. Snij ze nu in kleine blokjes. Mix in een kom de soja saus, honing, cayenne peper en sesamzaden. Voeg de spek noten en ananas eraan toe en meng dit. Verdeel dit over de bakplaat en laat het 8-10 minuten bakken. Roer het hierna tot het niet meer plakkerig is en het is klaar om op tafel te zetten.

Garnaal avocado ceviche

Wat heb je nodig:
– 450 gram garnalen
– 7 geperste limoenen
– 1 jalapeño fijn gesneden
– 4 tomaten fijn gesneden zonder sap
– 2 geschilde komkommers in blokjes
– 1 avocado in blokjes
– 1 bos koriander fijn gesneden
– 1/2 zoete gele ui fijn gesneden
– Zout

Meng in een grote kom de jalapeño, limoen sap en uien toe. Kook de garnalen in twee el water. Knip of snij de garnalen daarna in drieën. Voeg hierna alle ingrediënten bij elkaar en roer het door elkaar e voeg de zout toe voor meer smaak. Zet dit minimaal een uur in de koelkast en  serveer het hierna met tortilla chips. 

 

Deze recepten zijn lekker en gezond.
>Gezonde recepten voor op de BBQ

Niet zo’n zin om vanavond uitgebreid te koken probeer dan deze recepten. 
5 supersnelle recepten voor vanavond


 

 

(Visited 1 times, 1 visits today)