April is dé maand om weer in shape te komen voor de zomer. De planking challenge is de perfecte oplossing voor als je geen sportschool abonnement hebt, maar wel wilt trainen.

Met de plank gebruik je namelijk bijna alle spieren in je lichaam, waardoor het echt een stevige work-out is. Met de challenge wordt de oefening langzaam opgebouwd, zodat je gemotiveerd blijft om het vol te houden. En als wij het kunnen, kun jij het ook. Al helemaal met de tips die we je geven. Dus go, go, go! 

Dé planking challenge

Planking-tips

Houd je nek en rug recht
Als je je onderrug of schouders laat doorzakken, is de oefening niet effectief omdat je alle spieren moet aanspannen. Pas ook op dat je de spieren in je heupen Ook kun je hier later last van krijgen.

Doe schoenen aan
Als je plankt met (sport)schoenen aan, voorkom je dat je tenen pijn gaan doen en heb je meer grip.

Matje of handdoek
Doe de plank op een yogamatje of leg een handdoek onder je armen. Dit voelt fijner, waardoor je je beter kunt focussen op de plank.

Let op je ademhaling 
Door rustig in en uit te ademen, wordt het makkelijker om de plank vol te houden.

Eerste dagen niet overslaan
Begin de challenge echt bij dag 1, ook al lijkt dit je te licht. Het is namelijk juist goed om rustig op te bouwen zodat je spieren kunnen wennen aan de inspanning.

Vermijd deze etenswaren voordat je gaat sporten:
> Dit kun je beter NIET eten voor het sporten

Ga je wel naar de sportschool? Let op met dit apparaat!
> Dit is het gevaarlijkste apparaat in de sportschool

Dit zijn de leukste sporten van het moment:
> Deze fitness trends maken sporten een STUK leuker

(Visited 1 times, 1 visits today)