Sporters zweren bij proteïnerijk voedsel. Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je spieren sneller herstellen, waardoor je dus niet dagenlang moet bijkomen van je work-out omdat je zoveel spierpijn hebt. Maar daarnaast blijkt proteïne ook een belangrijk beauty-voordeel te hebben. Dat vinden wij misschien nog wel veel interessanter! Eiwitten zijn namelijk ook een van de belangrijkste bouwstoffen voor je haar.

Proteïne en haargroei

Zou je graag willen dat je haar sneller groeit? Dan is proteïne de oplossing! Ga niet voor dure ‘wondermiddeltjes’ als proteïne treatments of shampoo’s, maar let eens goed op je voeding. Als je via je voeding genoeg eiwitten binnenkrijgt, stimuleert dit je haargroei. Zo makkelijk kan het dus zijn!

Je kunt eiwitten binnenkrijgen via voedingsmiddelen als kwark, yoghurt, kaas, kip, gehakt en groenten als erwten, bonen en broccoli. Wil je het helemaal goed doen? Ga dan voor zalm. Deze vis is niet alleen rijk aan eiwitten, maar bevat ook Omega 3-zuren. Deze zorgen voor een gezonde hoofdhuid, wat ook weer resulteert in een mooie bos haar.

Zo krijg je eindelijk voller en dikker haar:
> 6 tips voor voller én dikker haar

Vergeet niet je hoofdhuid te verzorgen!
> Snel vet haar? Probeer dit eens

Bad hair day? Not anymore.
> Geen zin om je haar te doen? Zo verberg je die bad hair day

PHOTO CREDITS: SALOME
(Visited 1 times, 3 visits today)