The september issue, de allerbelangrijkste uitgave in de modewereld. Het is de dikste en meest invloedrijke uitgave. Maar waarom eigenlijk?

De seizoenen veranderen

We maken een grote stap van lente/zomer naar herfst/winter. Dé reden om nieuwe kleding aan te schaffen.

September is het nieuwe jaar voor tijdschriften

Er heerst een soort back-to-school sfeer. De zomervakantie is afgelopen en er heerst een nieuw jaar gevoel. Waarbij mensen een frisse start willen maken.

Veel advertenties

Omdat het septembernummer als belangrijkste uitgave wordt gezien, willen veel merken hierin adverteren. Hierdoor is het nummer nog dikker geworden en belangrijker.

Vogue’s documentaire

In 2009 werd de Vogue documentaire uitgebracht, genaamd The September Issue. In deze documentaire werd nogmaals duidelijk hoe belangrijk de september uitgave is. Velen uit de mode-industrie waren hier al van op de hoogte, maar door de documentaire werd het voor iedereen duidelijk.

De cover

Door al het bovenstaande kreeg de september uitgave nog meer roem en werd het van groot belang wie er op de cover komt te staan. De cover kan het magazine maken of kraken. Daarom wordt er altijd gezocht naar een celebrity die veel invloed heeft en populair is. Dit wordt al acht weken van te voren gepland. Wordt er gekozen voor een model of een celebrity? Op welke locatie? En natuurlijk; what will she wear?

 

(Visited 1 times, 1 visits today)