Wil jij mooie strakke en slanke bovenbenen en ronde billen? Dat is stiekem de droom van iedere vrouw. En squats zijn the answer. Omdat je met deze oefening je bovenbeenspieren gebruikt en ook je billen, verbrandt je hiermee ook veel vet. Wij hebben verschillende workouts voor je uitgezocht voor smallere bovenbenen en een mooie bips. Vergeet niet je lichaam goed te stretchen als je klaar bent, zo verminder je spierpijn! (Je kan je billen natuurlijk ook mooier uit laten komen met de juiste jeans, bekijk hier de tips).

Lunges

Zet een stap naar voren en zak daarbij goed door je benen heen. Met je achterste been sta je op je tenen en je voorste voet staat normaal op de grond. Zorg ervoor dat je voeten recht blijven staan.

Sumo squats

Bij de sumo squat zet jij je benen verder uit elkaar. Dus niet in dezelfde lijn met je schouders zoals bij een normale squat. Door je benen ver uit elkaar te zetten wordt er veel meer druk op de benen gezet en ook op je billen en zal het vet er zo vanaf burnen.

Squat jumps

Maak vanuit de squat een sprong omhoog. Gebruik hiervoor alle kracht in je benen. Als je naar beneden gaat doe jij je armen naar voren. Als je omhoog springt duw jij je armen naar achteren. Vergeet niet je benen in zijn geheel te strekken tijdens het springen. Zo worden je billen ook getraind.

Star jumps

Ga helemaal door je knieën en hou je handen voor je enkels. Spring met alle kracht in je benen omhoog met je benen en armen wijd. Alsof je een ster bent. Hou tijdens het springen je rug hol en je borst goed naar voren.

Squat kicks

Je doet een normale squat, maar schopt je been ook omhoog als je overeind komt. Dit kan naar voren, achteren of naar de zijkant. Schop met alle kracht die je hebt en strek je been goed.

 

Zelfs op kantoor kan je work-outs doen:
Kantoorgym: sportoefeningen die je op je werk kan doen

Je hoeft minder vaak te sporten dan je denkt:
> Zo vaak moet je sporten om gezond te blijven

Netflix en sporten combineren?
Deze fiets verplicht je te sporten tijdens Netflix

 

PHOTO CREDITS: MAXPIXEL
(Visited 1 times, 1 visits today)