“Túúúrlijk MonStyle, droom lekker verder”. Toch is niks minder waar! Als je namelijk een High Intensity Training van 10 minuten doet, heeft 1 minuut daarvan(!) een blijvend resultaat. Dit is zelfs bevestigd door de wetenschap.

Er is onderzoek gedaan bij 27 mannen die in twee groepen verdeeld waren. Groep één deed 3x per week een Sprint Interval Training. Hierbij moesten de mannen 3 keer alles geven tijdens een fietssessie van 20 seconden. Tussen die sprintjes moesten ze ‘normaal’ fietsen. Groep twee deed 3x per week een Moderate Intensity Cycling Training. Zij moesten 45 minuten lang fietsen. Beide groepen hadden een warming-up van 2 minuten en een cooling down van 3 minuten. Groep één stond dus in totaal 10 minuten in de sportschool en groep twee 50 minuten.

Na 3 maanden werden de groepen gemeten en toen bleek dat groep één evenveel vet had verloren als groep twee. Ook hadden beide groepen geen verschillen in spieropbouw en conditie. Dus wat blijkt: 10 minuten in de sportschool heeft hetzelfde effect als 45 minuten. Daar kunnen we ons wel toe zetten toch?

READ NEXT:
Van sporten word je slimmer!
Wel of geen string tijdens het sporten?
Sporten en afvallen? Hier de tips!

(Visited 1,799 times, 1 visits today)