We willen allemaal met een mooi lichaam de zomer in, zodat we zelfverzekerd op het strand kunnen rondlopen over een paar maandjes. Over een paar maandjes? Ja, ladies die zomer is veel dichterbij dan je denkt. Je had dus allang moeten beginnen! Krijg jij jezelf nou maar niet naar de sportschool? En heb je al 3 maanden een abonnement? Met deze tips ga jij je sportdoelen wel bereiken.

1. Wat is je doel?

Als je voorneemt om te gaan sporten, dan begin je met een fitnessabonnement en een belofte aan jezelf. Je gaat iedere week drie keer naar de sportschool. Maar je zal al snel merken, dat dit niet heel realistisch is. Je hebt een concreter doel nodig. Wil je bijvoorbeeld afvallen, meer spieren kweken of een betere conditie?

2. Waarom wil je dit?

Niet alleen belangrijk als je wil stoppen met roken, maar het is altijd goed om te beseffen waaróm je ook alweer deze voornemens hebt. Je wil dus spieren kweken, maar waarom?

3. Zorg voor regelmaat

Kies bijvoorbeeld een vaste dag in de week en spreek met jezelf of met je sportbuddy af dat je die dag gaat sporten. Zo vermijd je dat je sporten gaat uitstellen en tja, van uitstel komt afstel.

4. Houd het leuk

Kies leuke kleding uit, luister naar actieve muziek en zorg ook voor een beetje variatie in je oefeningen. Het moet wel leuk blijven, natuurlijk! De allermooiste sportkleding vind je hier.

5. Vooruitgang boeken

Er is niets saaiers als je geen vooruitgang merkt. Houd daarom in een app je hardlooptijden bij, of schrijf zelf op hoe vaak je kan opdrukken en/of maak voor en na foto’s. Maar begin vooral rustig.

Geen tijd voor de sportschool?
> Zo krijg jij je bikini body alsnog

Ben jij een echte sporty spice?
Zo fix je die cornrows voordat je gaat sporten

Avocado is dus niet zo’n goed idee..
Dit kun je beter NIET eten voor het sporten

 

(Visited 1 times, 1 visits today)