Zijn squats ook jouw favoriete oefening in de sportschool? Deze beweging zorgt voor mooie strakke billen en cellulites schijnt ook te verdwijnen. Helaas zien velen nog niet echt resultaat. Wij weten nu eindelijk hoe het komt. Je doet squats namelijk he-le-maal verkeerd! Doordat we dit verkeerd doen, belasten we juist andere delen van ons lichaam en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling… Om je op weg te helpen, hierbij de Do’s & Don’ts.

Don’t:

  • Squat niet met een holle rug. Dit doet helemaal niks voor je billen en je krijgt hierdoor alleen maar last van je rug.
  • Squat niet met je benen naar de zijkant, maar richt ze naar voren. Hierdoor krijg je een betere houding en gaat de squat makkelijker!

Do:

  • Zorg ervoor dat je met je borst omhoog gaat.
  • Blijf met je beiden hakken op de grond staan, anders krijg je enorme spierpijn in je kuiten.

Vind je het toch nog een beetje lastig? No worries! Wij hebben namelijk een super slimme truc die je erbij gaat helpen. Het enige wat je nodig hebt, is een stoel! Om goed te kijken of je een goede houding aanneemt, kan je de stoel voor een spiegel zetten. Doe net of je gaat zitten op de stoel en net voor je de stoel voelt, bounche je weer omhoog. Easy!

READ NEXT:
De fouten die we allemaal maken in de sportschool
> Zo creëer je een sixpack terwijl je in bed ligt! 
Dit is wat je absoluut niet moet doen na het sporten!

Source: Instagram
(Visited 1.225 times, 1 visits today)