Chocolate chip cookies, chips, een colaatje, het is allemaal heerlijk. Helaas is het niet gezond en dat komt door de suikers die in deze producten zitten. Suikers zijn slecht voor je lichaam, je wordt er helaas niet slanker van. Er zijn veel mensen die geprobeerd hebben om suikervrij te leven. Zij delen een aantal tips:

Zie geen zoetigheid
Na een lange dag werken is het heerlijk om op de bank te ploffen en een pak koekjes leeg te eten. Of die zak drop die nog op de keukentafel ligt… De eerste stap voor een suikervrije week is om alle zoetigheid uit het zicht te halen. Stop het in een la waar je nooit kijkt of gooi het weg.

Geen suiker in de koffie of thee
Geen suiker in de koffie of thee smaakt misschien anders dan je gewend bent maar hé: je bent nooit te oud om te leren. Ook niet om koffie te leren drinken zonder suiker. Tip: vind je het na een tijdje nog steeds helemaal niks? Dan kun je wat kaneel aan je koffie toevoegen!

Neem als 4-uur momentje geen frisdrank
Je hebt altijd wel een 4-uur momentje waarbij je naar de koelkast loopt en je koude blikje cola pakt. Sleept je nog even door die laatste uurtjes heen. Helaas zit er in een blikje cola ongeveer 35 gram suiker. Vervang je colaatje door een variant met stevia of, nog beter, water. Net zo verfrissend! 

Au natural
Neem je als ontbijt dagelijks vruchtenyoghurt? Niet meer doen. Deze yoghurt staat stijf van de suikers. Vervang je vruchtenyoghurt door een naturel yoghurt. Vind je naturel yoghurt niks? Voeg dan zelf een appel toe en wat kaneel.

Weg met geraffineerde koolhydraten!
Wit brood lijkt op suiker. In wit brood zitten nauwelijks voedingsstoffen en daarom slaat je lichaam het snel op als vet. Vervang je ‘witte’ producten door volkoren producten. De vezels in deze producten zorgen voor een verzadigd gevoel.

Laat alcohol wat vaker staan
Tsja, we hebben het al vaker gezegd maar in alcohol zitten zoveel suikers. Het is de moeite waard om je drankjes vaker te laten staan. Droge witte wijn bevat weinig calorieën en suiker. Een prima vervanger dus!

2 stuks fruit op een dag
Je zou denken dat fruit gezond is en dat is ook zo. Helaas kun je niet de hele dag door fruit eten. Fruit bestaat uit natuurlijke suikers en die zijn in beperkte mate gezond. Eet dus 2 stuks fruit maximaal voor een gezonde balans!

READ NEXT:
Yes! Een cheat day kan je helpen met afvallen!
Het is echt mogelijk: afvallen door het drinken van wijn
Sporten en afvallen? Hier de tips!

Source: Tumblr
(Visited 705 times, 1 visits today)