We willen allemaal een mooie platte buik en ronde billen hebben. Hier train je dan ook hard voor, maar je vergeet één spier die je ook echt moet trainen. Namelijk je triceps. We kennen allemaal wel die flubberige kipfilets die aan je arm hangen. Gelukkig kan je ze met deze vier oefeningen zo weg trainen.

Reverse planken

Deze oefening helpt niet alleen voor een plattere buik maar ook aan stevigere armen. Dit komt omdat je met je hele gewicht moet leunen op je armen.

Hoe doe je het:
Pak een sportmat en ga erop zitten. Strek je benen en zet je armen met een rechte lijn van je schouder op de grond. Til nu jezelf voorzichtig op. Zorg er voor dat je schouders in een rechte lijn met je armen blijven. Zak nu rustig door je armen heen maar zorg ervoor dat je billen de grond niet raken. Herhaal dit twaalf keer en rust even voordat je verdergaat.

Plank met tricep kickback

Ook met deze oefening train jij je billen, buik en benen. Maar we gaan natuurlijk niet gewoon planken. Pak er een gewicht bij naar jouw keuze. Pak niet een te zware, we willen je spieren niet overbelasten.

Hoe doe je het:
We beginnen eerst in een normale plank houding. Je houdt je lichaam gestrekt, steunt op je onderarmen en tenen. Ga nu op je handen staan en pak met één hand het gewicht vast. Til hem tot naast je borst en weer langzaam naar beneden. Doe dit 10 keer achter elkaar en wissel daarna van arm. Zorg er wel voor dat het gewicht de grond niet raakt.

Brug

We gaan een brug maken maar dit keer met gewichten. Zo wordt iedere spier gebruikt en train je bijna je hele lichaam.

Hoe doe je het:
Ga op je rug liggen met je armen gestrekt. Zet je voeten goed op de grond en houd je schouder goed op de grond. Span je buikspieren en billen aan en breng je heupen omhoog. Houd met twee handen het gewicht vast. Strek je armen recht naar boven en buig ze daarna naar achter richting je hoofd. Kijk wel uit dat het gewicht je hoofd niet raakt. Doe dit twintig keer achter elkaar, neem daarna weer even rust.

Triceps trainen op je knieën

Met deze oefening kan je mooi weer je buik maar ook je rugspieren erbij trainen.

Hoe doe je het:
Ga op je knieën zitten. Zorg ervoor dat je met je op je tenen staat. Zorg ervoor dat je heupen en knieën in één rechte lijn zijn. Pak nu je gewicht met twee handen. Houd hem eerst recht boven je hoofd en daarna langzaam achter je hoofd. Als het gewicht achter je hoofd is duw jij je ellebogen op zij en weer terug. Daarna strek jij je armen weer boven je hoofd. Herhaal dit dertig keer en je bent klaar.

Nog niet uit getraind? Probeer dan deze workouts.
> Deze workouts doe je gewoon vanuit je bed
> Train je strak met The Gladiator Workout!

PHOTO CREDITS H&M
(Visited 1 times, 1 visits today)