Ben jij ook zo iemand die zichzelf keer op keer belooft om echt een keer alles op orde te krijgen? Maar is dit er nog nooit echt van gekomen? Well, now it’s going to happen, girl. Want met deze tips kan jij ook georganiseerd worden.

1. Alles opschrijven

Ook al denk je misschien dat je je afspraken en en to do’s wel kunt onthouden, het is toch beter om alles op papier te zetten. Of je dat nou doet in je agenda, op een to do-list of gewoon in een notitieblokje, dat maakt niet uit. Het is niet alleen de beste manier om nooit meer iets te vergeten, je zult je er ook (onbewust) rustiger door voelen.

2. Prioriteiten stellen

Stel een top drie op van de belangrijkste dingen die je moet doen op een dag. Zorg ervoor dat je eerst deze taken uitvoert voordat je aan de minder belangrijke dingen begint. Dit zorgt sowieso voor minder stress.

3. Opruimen

Een opgeruimde omgeving geeft het gevoel van overzicht en rust. En dat betekent niet dat je hele huis direct spik en span moet zijn. Begin gewoon bij de plekken die jij het belangrijkst vind in je huis. Of probeer eens deze regel: voordat je iets nieuws koopt, gooi je eerst iets weg dat je niet meer gebruikt.

4. Nee zeggen

Veel mensen hebben moeite met nee zeggen. Als je hier ook last van hebt, ben je dus zeker niet de enige. Maar vergeet niet dat je ook me-time nodig hebt. Plan dus ook tijd voor jezelf in, om leuke dingen te doen of om gewoon eens lekker te ontspannen.

5. Gewoontes aanleren

Ongeorganiseerd zijn heeft alles te maken met slechte gewoontes. Leer jezelf bijvoorbeeld aan om altijd alles weer netjes terug te zetten nadat je het gebruikt. Kleine dingen kunnen anders snel opstapelen tot een grote chaos, die je veel meer tijd gaat kosten.

6. Reminders

Moet je vanavond nog iets belangrijks doen? Zet dan een reminder voor jezelf. Dat kan gewoon via de wekker van je telefoon. Die heb je altijd bij je en zal ervoor zorgen dat je het niet vergeet.

7. Voorbereiden

Voorbereiden is de key. En dan niet alleen je sollicitatiegesprek of een belangrijke presentatie maar ook de kleinere dingen. Als je de avond van tevoren je outfit alvast klaarlegt en de dag van tevoren al gaat nadenken over wat je de volgende dag wilt gaan eten, bespaar je echt enorm veel tijd.

Volg deze stappen voor een opgeruimde kast:
> Het ultieme stappenplan voor een opgeruimde kast

Zo vind je je vermiste item weer terug:
> 8 tips voor als je iets kwijt bent

Zo kleed je je stijlvol met weinig tijd:
> Zo zie je er stijlvol uit, zelfs als je haast hebt

(Visited 1 times, 1 visits today)