Wakker worden, in de spiegel kijken en… Ugh… Wallen! Vanavond maar iets vroeger gaan slapen dan? Wallen hebben, in tegenstelling tot wat je misschien zou denken, hebben weinig te maken met slaapgebrek of vermoeidheid.

Die blauwe kringen onder je ogen worden veroorzaakt door stress, roken of een slechte nierfunctie. Kortom: een slechte afvoer van afvalstoffen in je lichaam.

De huid onder je ogen is heel dun en daarom zijn ophopingen daar makkelijker te zien. Vervelend! Je kunt er natuurlijk voor kiezen om er een flinke laag concealer of foundation op te smeren, maar wij hebben de tips die écht werken!

1. Voeding

Yes, daar is ‘ie weer: veel water drinken en gezond en gevarieerd eten helpt écht! Het helpt niet alleen tegen je wallen, je hele huid wordt er gezonder van (deze etenswaren gaan je daar zeker bij helpen).

2. Reinigen

Het is enorm belangrijk dat je je huid goed reinigt voor het slapen gaan. En dan vooral rondom je ogen. Je krijgt er namelijk niet alleen vollere wimpers door, het kan ook die vervelende kringen helpen voorkomen. Doe een scheutje lotion of reinigingsolie op een watje en druk deze zo’n 10 tot 20 seconden tegen je ogen aan en begin je make-up er dan zachtjes af te vegen. Wrijf niet als een bezetene met een watje over je ogen, daar wordt je huid niet blijer van.

3. Komkommer

Komkommer hoort zeker in het rijtje gezonde voeding thuis, maar je kunt ze ook voor je ogen gebruiken. Leg twee dikke plakken komkommer een halfuurtje in de ijskast. Leg ze vervolgens 5 minuten op je ogen. Hoppa… Weg met die wallen!

4. Thee

Ah-ha! Theedrinkers opgelet: leg twee lauwwarme theezakjes op je ogen en laat dit 10 minuten intrekken. Door de theïne (de thee variant van caffeine) in de theezakjes wordt de bloeddoorstroming in je huid gestimuleerd. Voornamelijk kamillethee en zwarte thee zijn aanraders!

5. Citroen & melk

Meng drie druppels citroensap met één eetlepel melk en doop twee watjes in dit mengel. Laat de watjes 15 minuten op je ogen intrekken.

6. Aardappel

Naast komkommer, theezakjes en citroen met melk, kun je er ook voor kiezen om twee dunne aardappelschijfjes op je ogen te leggen. Laat deze 20 minuten intrekken. De enzymes in de aardappel zorgt ervoor dat je huid lichter wordt en dat de geïrriteerde huid op een natuurlijke manier wordt verzacht.

7. Massage

Deze massage kun je prima zelf doen (of vraag le boyfriend voor ‘t gemak even). Begin aan de onderkant van je ooghoek en druk met je vingertoppen drie seconden zachtjes op de huid. Beweeg je vingers opzij en doe hetzelfde. Werk op die manier van binnen naar buiten. Op deze manier zorg je ervoor dat afvalstoffen worden weggestuwd.

8. Theelepels

Leg voor het slapen gaan twee theelepels in de vriezer. In de ochtend moet je deze een paar seconden tegen je wallen houden (wél met een stukje papier ertussen, want anders vriest het lepeltje aan je huid vast…). IJsklontjes of koude washandjes helpen trouwens ook! Door de kou trekken de bloedvaten in je huid samen, waardoor het overtollige vocht langzaam wordt afgevoerd.

9.  Masker

Hey, gezichtsmaskers zijn er niet voor niets. Kies een maskertje dat verkoelend en verzachtend werkt en geef jezelf een beauty treatment.

10. Slaap

Hoewel slaapgebrek niet de hoofdoorzaak van wallen is, heeft het natuurlijk wel een positieve uitwerking op je huid (en niet onbelangrijk: je gezondheid). Zorg er dus voor dat je evengoed zo’n zeven tot negen uur per nacht slaapt.

Sweet dreams or a nightmare?
Dit is dé gezondste manier om te slapen

En overdag is het ook een fijne musthave!
Dit beautyproduct helpt je beter te slapen

En de reviews zijn veelbelovend.
Deze oogcrème wordt het meest verkocht op Amazon

(Visited 977 times, 1 visits today)