Trainers zijn uren in de sportschool om die perfect getrainde lichamen krijgen, maar dat is natuurlijk niet alles. Je kan sporten zoveel je wil, maar als je lichaam daar niet de juiste voeding krijgt, kom je niet heel snel verder.

Wat je eet is natuurlijk minstens zo belangrijk. Met het ontbijt kun je de toon zetten voor de rest van de dag, want na 6 tot 8 uur slapen heeft je lichaam voeding nodig om je energie te geven voor de dag. En dat weten trainers, met hun killing workouts, natuurijk maar al te goed. Daarom hebben wij onze research gedaan en de ontbijtjes van trainers voor jou op een rijtje gezet.

Eieren

De meeste mensen die echt op hun gewicht letten, eten alleen het eiwit omdat hier het meeste proteïne en het minste vet in zit. De proteïne en koolhydraten geven je genoeg energie voor de dag. Ook zit het bomvol vitamine D, wat voor vitaal belang is voor het optimaliseren van vetverbranding. En dat is niet alles, want an egg a day is super voor spieropbouw.

Pannenkoeken 

Deze zelfgemaakte pannenkoeken zijn een geweldige mix van eiwitten, koolhydraten en vezels. De gezonde koolhydraten en vetten in het amandelboter geven je energie en de vezels voorkomen cravings in de middag. 

Havermout

Dit is waarschijnlijk een van de beste manieren om je dag goed te beginnen. De gezonde koolhydraten in oatmeal zit vol met vezels die je lang een vol gevoel geven. En het klinkt misschien een beetje saai, maar je kunt havermout super lekker maken door: fruit, cocoa- of kokosnoot stukjes en noten er aan toe te voegen.

Avocado 

Avocado is een echte superfood, omdat het rijk is in goede vetten, die een goede spiergroei bevordert. En omdat alleen een avocado wat saai is, kun je het leuker maken door er een ei in de bakken. Dit is mouthwatering lekker en door het ei krijg je dubbel de proteïne. Maar avocado’s hebben nog veel meer voordelen die je nog niet kent.

Fruit

Fruit kun je natuurlijk zo eten, maar in smoothies is het nog beter. Hier kun je groente en fruiten mixen voor extra vitamine. Hoewel fruit je misschien minder fuel zal bieden dan de hiervoor genoemde ontbijtjes zorgen de vitaminen en mineralen dat je lichaam goed functioneert. Omdat de vezels in fruit je de spijsvertering vertragen zal je langer een vol gevoel hebben. Met een lekkere smoothie als ontbijt zit je binnen no-time aan de vijf porties fruit en groenten per dag.

Je perfecte bikinibody is dichterbij dan je denkt
Zo ben je binnen no time bikini body ready!
5 onverwachte ingrediënten die je aan je salade kan toevoegen om honger te vermijden
Sporten zonder sportschool doe je zó!

 

PHOTOCREDITS : russianfood