We weten allemaal dat verse groente en fruit beter voor ons zijn dan voorverpakt eten. Dagelijks twee stuks fruit en een goede portie groente op je bord hoor je eigenlijk te eten. Als je af wil vallen, zijn er bepaalde groente- en fruitsoorten die jou hierbij kunnen helpen! Natuurlijk val je niet meteen kilo’s af als je een van de onderstaande producten een keer eet, maar ze dragen wel hun steentje bij!

Appels zitten boordevol met goede voedingsstoffen zoals vitamines en mineralen. Dit zorgt voor een goede balans in je bloedsuikerspiegel waardoor je minder trek zal hebben. Voor peren geldt precies hetzelfde.

Bloemkool bevat bijna geen calorieën (ongeveer 20 calorieën per 100 gram) en geen vet. Do we need to say more?

Avocado’s bevatten stoffen die ervoor zorgen dat spieren zich beter herstellen en ontwikkelen na een work out. En hoe meer spieren, hoe meer calorieën je verbrandt! Een avocado bevat wel veel vetten en calorieën, maar dit zijn allemaal natuurlijke vetten!

Sinaasappels bevatten vezels waardoor je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Door deze vezels komen de calorieën niet ineens vrij, maar wordt dit verspreid over een langere periode. Hierdoor wordt je lichaam geprikkeld om meer vet te verbranden.

Broccoli bestaat uit bepaalde vezels, die je snel een vol gevoel geven en hierdoor neig je minder snel naar ongezonde tussendoortjes.

Wortels bestaan voor een groot deel uit oplosbare vezels. Hierdoor heb je minder snel zin in zoetigheden.

Pepers bevatten het ingredient capsaïne. Dit helpt bij het onderdrukken van het hongergevoel.

READ NEXT:
Healthy recipe: gekleurde groentechips
Waarom je avocado helemaal verkeerd eet!
Deze snacks uit de supermarkt zijn wel gezond!

Source: Tea Cup Tea
(Visited 1,714 times, 1 visits today)