Het mag dan wel kouder worden, en je gaat je waarschijnlijk vaak genoeg verstoppen in dikke en warme knits, maar dat betekent niet dat je geen bikini-proof lichaam wilt. Je weet immers hoe snel de zomer weer terugkeert in ons koude kikkerlandje (uhu…). Dat goed en gezond eten natuurlijk altijd belangrijk is, dat hoeven we je niet meer te vertellen. Maar wist je dat deze voedingsmiddelen je juist een duwtje in de juiste richting geven? Van dit eten val je dus gewoon af. Eten en afvallen tegelijk, sounds like a combination made in heaven!

Yoghurt
Een bakje yoghurt is een perfect tussendoortje of een start van je dag. De calcium wat in yoghurt zit, bindt zich namelijk vast aan vet, waardoor het vet minder snel wordt opgenomen door het lichaam. Op zoek naar meer gezonde ontbijtjes die je helpen met afvallen? Bekijk ze hier!

Sla en andere bladgroenten
Een handje ijsbergsla bevat maar 8 calorieën en wat betekent dat? Je kunt er tonnen van eten! Dit geldt gelukkig niet alleen voor ijsbergsla, maar voor alle groene bladgroenten. En bovendien krijg je van het smikkelen van een bakkie salade snel een verzadigd gevoel, waardoor je hongergevoel snel afneemt en je geen trek hebt in meer eten. Let erop dat je niet te veel (of nog beter; geen) slasaus of dressing toevoegt.

Grapefruit
Officieel is grapefruit eigenlijk niet echt een caloriearme vrucht, maar het bevat een stofje (naringenine) die de lever aanspoort om het vet af te breken. En een stuk grapefruit is natuurlijk erg gezond en lekker, dus twee vliegen (of eh voordelen) in een klap!

Bleekselderij
Prop jezelf vol met bleekselderij want een handjevol bevat slechts 19 calorieën. High five! Je lichaam verbruikt namelijk veel meer energie om de hoeveelheid bleekselderij te wassen, te snijden, te eten en te verteren. Daarom val je juist af van het eten van bleekselderij. Nog meer goed nieuws: het ook nog een healthy snack, net zoals deze gezonde snacks!

Kelpnoodles
Noodles? Jackpot! Maar dan wel de kelpnoodles, ladies. Die worden namelijk gemaakt van zeekelp en die zitten vol water. Voeg ze toe aan je soep, noodlegerechten of vervang spaghettislierten door deze kelpnoodles. Ze bevatten namelijk maar 6 calorieën per portie. Ook nemen ze in je maag een heleboel ruimte in, waardoor je snel ‘vol’ zit. Toch nog honger na het eten? Dat komt dus hierdoor.

An apple a day
Eet bijvoorbeeld een appel voor je avondeten en je zult een stuk minder honger hebben. Een appel bevat namelijk veel vezels en dit zorgt er weer voor dat je je langer vol voelt.

Heb je toch erg zin in een pizza? Zó haal je de calorieën uit je favoriete eten!

Source: Happilygrey
(Visited 2,180 times, 1 visits today)