Heb je je ooit afgevraagd waarom “The Little Mermaid” zo’n mooi figuurtje heeft en nooit last van kwaaltjes? Blijkt dat zeewier het geheim is. JA echt, zeewier is the big secret! In de supermarkten kom je ze steeds vaker tegen: zeewieren in allerlei soorten en maten. De zeegroente is namelijk kerngezond. Nog niet overtuigd? Wij geven je 10 reden om nu zeewier te gaan eten.

1. Snack attack

Door de hydraterende werking van zeewier en de chlorofyl (het groene pigment dat in zeewier zit… ja, dat hebben wij ook even moeten opzoeken) zit je sneller een vol en krijg je sneller een verzadigd gevoel. Sta je op het punt de koektrommel leeg te roven, attack the seaweed! Zelfs een klein beetje helpt al.

2. Proteine

Aan het dieeten geslagen? Probeer dan ook zeewier toe te voegen aan je menu, het is een goede vervanger voor koolhydraten. Enne, het stimuleert je vetverbranding. Ook voor de sporty spice is de groente een goede toevoeging aan je menu, het helpt namelijk bij het verstevigen van je spieren.

3. Detox

De zeegroente helpt je lichaam in balans te brengen door de rijke hoeveelheid aan vitaminen en mineralen. Zeewier zet zware metalen om in zouten die het lichaam kan afscheiden. De hoge hoeveelheid jodium heeft een positieve werking op je schildklier.

4. Spijsvertering

Japanse vrouwen hebben een groot aantal goede bacteriën in hun darmen. Hoe dat komt? Omdat ze veel zeewier eten! Echt waar. Het alginaat in zeewier zorgt voor bescherming van de darmwand, waardoor de spijsvertering langzamer gaat en voedingsstoffen beter kunnen worden opgenomen.

5. Beauty

De uit zee afkomstige superfood stimuleert de groei van je haar. Well hello there, lange lokken.

6. Huid

In zeewier zit zink, magnesium, omega’s en anti-oxidanten. Deze zullen je huid laten stralen. De zeegroente heeft ook ontstekingsremmende eigenschappen die kunnen helpen bij acne. Daarnaast helpt bij het verminderen van fijne lijntjes (lees: rimpels).

7. Vegetarisch

Zeewier is rijk aan ijzers, dit maakt de zee groente een goede vanger van vlees. Ideaal voor de veggies onder ons.

8. Stress

De zeegroente heeft een stress verlichtingende werking. De groente helpt je op een natuurlijke wijze te ontspannen.

9. Damm, headache

Enne, ook zou zeewier goed zijn tegen het bestrijden van hoofdpijn en migraines. Dit door de stimulerende werking die de groente heeft op de bloedvaten.

 

PS: Er bestaat ook zeewier chips! New healthy snack 😉

Love this!
Van deze sushi sandwiches krijg je meteen trek

Nooit meer diëten, is dat mogelijk?
Stop met diëten en begin hier mee!

Zeg ‘ns AAA tegen een gave huid
Waarom je NU vitamine A op je huid wil smeren

 

(Visited 1 times, 1 visits today)