Sinds januari ben jij flink aan het sporten geslagen. En tot je eigen verbazing, houd je het nog best goed vol. Maar op de weegschaal zie je niets veranderen en eigenlijk zie je ook nog niet echt een verschil op je voor- en nafoto’s. Waarschijnlijk gaat er iets mis. Dit is de reden waarom je maar geen kilo afvalt:

1. Je doet het niet goed

Trouw volg je iedere week een les in je nieuwe sportschool. Je wordt er steeds beter in en de volgende dag heb je spierpijn. Maar doe je het wel goed? Luister goed naar wat de instructrice zegt en kijk in de spiegel of je de juiste houding aanneemt. Het kan best zijn dat jij die squat nog steeds niet onder de knie hebt. Controleer dit dus goed en vraag eventueel aan je trainer of je de juiste houding aanneemt.

2. Je doet je best niet

Als jij vijf kilometer rent, zit het er voor jou wel op. Maar als jij altijd vijf kilometer rent, op hetzelfde tempo, zal er niet veel veranderen. Hetzelfde geldt voor een sportklasje. Als jij niet 100% inzet en iedere keer de lichte gewichten pakt, zal je niet snel resultaat zien.

3. Je beloont jezelf met eten

Je hebt vast ergens gelezen dat je goed moet eten na het sporten. Je spieren moeten aansterken en dan is de juiste dosis proteïne en eiwitten van belang. Maar om nou iedere keer een flinke portie pasta naar binnen te werken omdat je een rondje hebt hardgelopen is een beetje overbodig. Zo is je lichaam alleen maar druk met het verwerken van je bord pasta.

 

(Visited 1 times, 2 visits today)