Slapend een strak lijf krijgen is wat lastig, maar je kan in bed zeker resultaten boeken. Er zijn namelijk genoeg oefeningen die je kunt doen terwijl je met een half oog je favoriete serie kijkt of als je op zondagochtend ligt te wachten op ontbijt op bed. Now that’s multi-tasking. Kijk wel een beetje uit voor eventuele bedpartners als je je ledematen in het rondzwaait in bed. Wel zo aardig.

Work-outs die je in bed kunt doen

1. Rollen maar

Ga plat, op je rug, op bed liggen met je armen en benen gestrekt. Kom langzaam omhoog totdat je zit en breng je armen naar beneden om je tenen aan te raken. Laat jezelf in tegenovergestelde richting (langzaam!) weer terugzakken op het bed. Herhaal dit 10 keer.

2. Cirkels tekenen

Ga plat, op je rug, op bed liggen met je benen gestrekt. Druk je benen tegen elkaar aan en til ze op tot ongeveer 10 centimeter boven het bed. Teken een cirkel in de lucht met je tenen, herhaal dit 20 keer en verander dan van richting. Mag het van jou nog iets moeilijker? Draai dan achtjes in plaats van cirkels.

3. Planking voor gevorderden

Ga in plank position op bed liggen (je houdt je lichaam recht als een plank terwijl je op de bal van je voeten en op je ellebogen balanceert). Til je heupen iets op en buig je lichaam zo dat je een boog vormt. Houd dit twee seconden vast en laat je heupen dan weer zakken. Blijf de rest van de tijd in de originele plank position (niet helemaal op bed gaan liggen dus!). Herhaal dit 10 keer.

4. Kussen crunches

Stapel twee kussens op aan het voeteneinde. Ga plat op je rug liggen, leg je voeten op de kussens en kruis je armen over je borst. Haal diep adem en blaas rustig uit terwijl je je bovenlichaam richting je voeten beweegt. Breng je lichaam daarna weer rustig terug naar je startpositie. Herhaal dit 10 keer.

5. Twist

Ga rechtop op bed zitten met je voeten op de vloer en je buikspieren aangespannen. Houd je ellebogen in lijn met je schouders en je onderarm in een hoek van 90 graden. Terwijl je je hoofd recht houdt, beweeg je je bovenlichaam van links naar rechts. Doe dit een minuut lang. Wil je wat meer calorieën verbranden? Verhoog het tempo en maak een stoot met je vuist na elke draai.

6. What comes around..

Ga plat op je rug liggen, plaats je handen plat naast je op bed en strek je benen. Til je rechterbeen op en maak een zo groot mogelijke cirkel in de lucht, raak het bed hierbij niet aan met je been. Span je buikspieren aan terwijl je de cirkel-beweging maakt zodat je je voet op een langzame, gecontroleerde manier kunt bewegen. Doe dit 10 keer per been.

7. Zijdelings planking

Ga in plank position op bed liggen (je houdt je lichaam recht als een plank terwijl je op de bal van je voeten en op je ellebogen balanceert) en kantel je lichaam naar rechts of links (afhankelijk van de kant waar je mee wilt beginnen). Als het goed is leun je nu op één elleboog en één voet. Hou je lichaam stijf als een plank en blijf 15 seconden in deze positie. Doe hetzelfde aan de andere kant.

8. V 

Ga plat op je rug liggen met je armen en benen gestrekt. Til je armen en benen langzaam op, zodat je een V-vorm vormt met je lichaam. Herhaal dit 10 keer.

9. Tummy twist

Ga plat op bed liggen en rek je armen naar de zijkant uit zodat deze in lijn zijn met je schouders. Houd je armen en schouders plat op het bed terwijl je je hoofd naar rechts draait. Tegelijkertijd til je je rechterknie op en breng je deze naar je borst. Adem in terwijl je je buikspieren aanspant en adem uit als je je knie weer laat zakken. Doe deze oefening 5 keer aan beide kanten.

10. Fietsen

Ga op je rug op bed liggen met je knieën gebogen, voeten plat op het bed en je handen achter je hoofd. Til je benen op en breng je knieën één voor één richting je borst terwijl je de tegenovergestelde elleboog richting je knie brengt. Doe dit 25 keer voor beide kanten.

Ben jij een echte sporty spice?
Zo fix je die cornrows voordat je gaat sporten

Avocado is dus niet zo’n goed idee..
Dit kun je beter NIET eten voor het sporten

Echt niet meer doen, dus.
Waarom je NOOIT met make-up op moet sporten

 

(Visited 443 times, 1 visits today)