Als je wilt afvallen kan je soms helemaal doorslaan in het tellen van calorieën. Een manier om al snel hulpeloos op de bank te zitten met een droge rijstcracker. Dat wil je niet. Hoe zorg je er nou voor dat je net even wat minder calorieën binnenkrijg, zonder hier alles voor op te geven? Wij hebben de tips op een rijtje gezet die niet life changing zijn, zo kan jij zonder moeite afvallen.

1. Drink je thee of koffie zwart

Uit verschillende studies is gebleken dat als je je thee zonder suiker drinkt, je ongeveer 43 calorieën minder binnenkrijgt dan wanneer je thee met suiker drinkt. En als je je koffie zwart drinkt scheelt het je ongeveer 69 calorieën! Het is zeker weten even wennen maar dit gaat je wel op weg helpen. Sla in ieder geval dit drankje over als je bij Starbucks bent, want dit drankje bevat maar liefst 500 calorieën.

2. Eet meer vezels in de ochtend

Als je in de ochtend meer vezels eet, heb je de rest van de dag minder honger. Sommigen vinden het lastig om in de ochtend al zo uitgebreid te eten, daarom kan je er ook voor kiezen om twee keer op een dag te ontbijten. Hierdoor heb je niet de hele dag honger en ga je dus minder snoepen. Wat je in de ochtend het beste kunt eten: havermout, peulvruchten, wortelgroenten en fruit.

3. Kies voor sodawater in plaats van frisdrank

Of stop er helemaal mee. In frisdrank zitten heel veel loze calorieën. Als je het echt niet kan laten, kies dan voor sodawater. Dit is bruisend water en hier zit dus ook prik in. Dit zal je 150 calorieën besparen! Dus heb je zin in prik? Kies dan voor sodawater. Je hebt tegenwoordig ook sodawater met een smaakje.

4. Eet de hele dag door eiwitten

Ook het eten van eiwitten kan ervoor zorgen dat je de rest van de dag geen trek meer hebt. Vooral noten en zaden zijn een aanrader. Neem dus wat ongezouten noten als tussendoortje in plaats van koekjes. En nou niet opeens heel veel noten gaan eten, want dat is ook weer niet goed.

5. Kijk naar de topping van je salade

Eet je in de lunch heerlijke salades? Kijk dan even naar de topping van je salade. Kaas, croutons, spekjes en zelfs gedroogde vruchten kunnen veel calorieën bevatten. Kies daarom bewust wat je als topping over je salade doet.

6. Doe boodschappen voor de hele week

De allergrootste valkuil. Als jij na werk (met honger) boodschappen gaat doen, ben je al snel geneigd meer te kopen dan je eigenlijk nodig hebt. Je wil NU iets eten en pakt dan snel even een stokbrood en een kaasje voordat je nog gaat koken. Zonde. Dit kan je het beste oplossen door in het weekend voor de hele week boodschappen te doen. Zorg wel dat je hebt gegeten voordat je gaat. Anders kom jij geheid weer thuis met een zak chips.

7. Shop in de buitenste ring

Zoals je weet liggen de goedkope producten onder en de duurste in het zicht. Maar wist je dat alle gezonde producten in de buitenste ring van de supermarkt liggen? Alle producten die je beter kan laten liggen zoals chocola, chips en dergelijke liggen in het midden. Hier met een grote boog omheen lopen dus.

8. Houd je keuken schoon

Ten eerste is het gewoon heel fijn als je huis lekker opgeruimd is. Maar, wat nog veel belangrijker is, is dat je minder snel gaat snoepen. Je ziet geen eten op het aanrecht liggen, waardoor je er ook geen zin in krijgt.

9. Kook meer zelf

In plaats van dat je elke keer eten besteld of uiteten gaat, kun je beter zelf gaan koken. Zo kun je zelf bepalen welke ingrediënten je gaat gebruiken en hierdoor zul je dus ook minder calorieën binnen krijgen (In deze gerechten zitten de meeste calorieën).

10. Gebruik wat minder bakolie

Één eetlepel olie bevat maar liefst 120 calorieën. In plaats van bakolie kun je ook bouillon of kokosolie gebruiken. Dit zal er ook voor zorgen dat je eten niet vast plakt aan de pan en het zal je eten ook meer smaak geven.

11. Blijf drinken

Jij weet inmiddels als geen ander dat je water moet blijven drinken. Maar wist je ook dat honger vaak wordt verward met dorst? Als je dus honger hebt kan je beter even een groot glas water drinken, dit kan je hongergevoel helpen te verdwijnen.

Toch zin in een snack?
Snacken met minder calorieën doe je zo!
15 snacks onder de 100 calorieën

Wil je je favoriete eten niet opgeven?
Zo haal je de calorieën uit je favoriete eten!

PHOTOCREDITS : goldcoastgirls
(Visited 1 times, 1 visits today)