New brand alert! SUPPER: high-end streetwear met een missie

Toen de Amsterdamse kunstenares Roos Dessing gevraagd werd om de designs voor een high-end streetwear merk van eigen bodem te ontwerpen wist ze gelijk haar uitgangspunt: de collectie moest een handvat bieden in de reis naar jezelf. Het moest een reflectie worden van de tijd. Het resultaat? SUPPER, een label met een verbindende factor, dat niet voor niets staat voor ‘elkaar’.

In 2018 begonnen Mitchell Rahder, Dyllan ter Hoeven en Cameron Cornelia aan een nieuw project: New Wave. Daarmee zette ze een brand op binnen een segment van de streetwear waarin zij zagen dat er nog geen aanbod was. Dit werd een succes. Vanuit diezelfde gedeelde passie voor creëren en de ambitie om iets op te bouwen from scratch, werd samen met Joeri Salet SUPPER opgericht. Het zaadje voor het merk werd al jaren geleden geplant toen het drietal events organiseerde in de Supperclub. Tijdens een compleet toevallige ontmoeting in Málaga werd het idee om een nieuw lifestyle en fashion concept op te zetten een feit. Roos werd al snel aan dit bevlogen collectief toegevoegd. Een community die elkaar ondersteunt en begeleid kwam tot stand.

‘A Reflection Of Time’

Alles staat stil. Nu is de tijd om echt terug te keren naar jezelf, en je af te vragen: wat wil ik nou echt? Alleen op die manier vinden we kracht bij onszelf en bij elkaar. Alleen op die manier benutten we deze tijd. Met de huidige tijdgeest in haar achterhoofd ontwierp Roos de prints, teksten en symbolen van de collectie, die zo opgebouwd is dat iedereen zich in de verschillende lagen van de collectie kan herkennen. Zowel op het gebied van stijl als de prijsklasse. De collectie begint bij de BASIC collectie. Items subtiel voorzien van het SUPPER logo en evolueert, door middel van het gebruik van symboliek, teksten en prints die verwijzen naar de groei die we als mens doormaken. Door naar de Alignment collectie. Daar komt de visie van het label en diens ontwerpster samen. Het is ook echt een goede conversation starter, zo van, is dat nou het hart chakra, grapt Roos.

De collecties van het label zijn een reflectie van het nu. Niet aan het seizoen, maar aan de tijd gebonden. Aan de huidige tijd waar we ons op dat moment in bevinden. Een weerspiegeling van vandaag.

Een stukje zelf-ontplooien anno nu, maar bovenal high-end streetwear met een missie. Een lancering van een merk dat uniekheid en diversiteit omarmt en daarmee niet alleen een lifestyle brand, maar ook jou op de kaart zet. Een comfortabele outfit waarin je gezien wil worden met een luxe uitstraling. Een eenheid met de naam: SUPPER.

SUPPER is vanaf 18 mei verkrijgbaar via www.supperclothing.com en vanaf 1 juni in de SUPPER Pop-Up store op de Berenstraat 22 in Amsterdam.

Tip! Zo combineer je een hoodie op een nette manier