Upcoming designers die je in de gaten moet houden

In de wereld waarin we leven zijn we altijd op zoek naar vernieuwende, creatieve ideeën die onze omgeving beter maken. Modeontwerpers staan vaak aan het begin van de revolutie van de mode industrie en zijn erg bepalend in ons straatbeeld, maar ook in onze maatschappij. Omdat wij natuurlijk ook elk jaar staan te popelen om nieuwe ideeën, leek het ons een goed idee om de upcoming designers van dit moment in kaart te brengen.

Jacquemus
De franse stylist Simon Porte Jacquemus is 26 jaar en oprichter van het sinds kort bekende label ‘Jacquemus’. Simon groeide op in Mallemort en verhuisde naar Parijs na zijn 18e verjaardag. Jacquemus werd opgericht toen Simon 20 werd en hij vernoemde hetnaar de meisjesnaam van zijn moeder. Jacquemus gaf zijn eerste collectieshow tijdens Paris Fashion Week in 2013. Zijn collecties bestaan altijd uit bijzondere vormen en details die niet voor de hand liggend zijn. Kenmerkend is zijn primaire kleurgebruik, vlakverdelingen, uitsnedes en creativiteit als het gaat om het ‘anders’ aankleden van de vrouw. Minimalistisch als zijn collecties zijn weet hij keer op keer te verbazen en te inspireren.

Self-portrait
“It’s the red carpet label people can afford”. Designer Han Chong introduceerde het über vrouwelijke Self-Portrait gedurende de fall-winter Fashion Week van 2013. Al snel werd het label opgepikt door Net-a-Porter, Bergdorf Goodman en inmiddels ook De Bijenkorf. Lagen van kant, embroidery en voilen kenmerken de jurken van Self-Portrait als geen ander. De jurken van Chong worden inmiddels zelfs gedragen op de rode loper door celebs als Kirsten Steward en Reese Witherspoon. Het is affordable, maar nog wel even sparen hoor! De prijzen liggen ongeveer tussen de €200 en €700.

Ground Zero
Het crazy but fun Chinese label Ground Zero is opgericht in 2003 door de broertjes Philip en Eri Chu. Ze showden hun eerste collectie tijdens Fashion Week 2012. Een uitbarsting van creativiteit, fun en kleur kenmerkt het label. Popcultuur meets high fashion! Dit merk is, volgens ons, op het lijf geschreven voor popartiesten als Rita Ora en Gwen Stefani, de excentrieke meiden van the bunch. Ze houden ervan om in elk kledingstuk 2 dramatische contrasten te verwerken die heel erg in strijd zijn met elkaar. De broers raken vaak geïnspireerd door een foto of door popmuziek. Ze vinden het belangrijk dat mensen zichzelf gemakkelijk in hun kleding herkennen en vooral fun uitstralen.

M. Martin
“Classic elegance with a sense of ease”. Dit fijne easy to wear label is opgericht door Alex Gilbert (founder van Paper Denim & Cloth) en Jennifer Noyes (voormalig Womenswear Director bij Prada). Gilbert en Noyes over hun merk: “We’ve talked a lot about us as women, as consumers, what do we really want out of our clothes? We really want quality and craft but also an easy luxury.” Dus zijn ze label M. Martin begonnen dat kenmerkend is om hun mooie kwaliteit stoffen, simpele en tijdloze ontwerpen en neutrale kleurgebruik. Een label voor volwassen vrouwen die class maar ook een bepaald soort gemak uit willen stralen met mooie basisstukken die jaren mooi blijven.

 

READ NEXT: