Het festivalseizoen is weer geopend en dat staat natuurlijk gelijk aan een nieuwe garderobe. Bij ons op kantoor stromen de pakketten binnen. Er is weer zoveel leuks te vinden. En aan jurken, rokken en t-shirts niet genoeg. Schoenen is soms wat lastiger. Vooral op zo’n festival. Het liefst trek je een witte sneaker aan. Past overal bij en je weet in ieder geval zeker dat je het de hele dag volhoudt op zo’n sneaker. Maar je weet ook dat ze na een festival niet heel wit meer zullen zijn. Zonde? Zeker. Vooral als je sneaker 130 euro heeft gekost. Als hij nou tien keer zo goedkoop was, dan kan je hem natuurlijk makkelijk meenemen.
Sneakers voor 13 euro
En dan komt Zeeman opeens met een sneaker op de proppen. Voor maar 13 euro. Heel lelijk? Nee, zeker niet. Hij heeft iets weg van de populaire Stan Smith-sneaker waar iedereen drie jaar terug op liep. Maar het voordeel, hij is stijlvol en tijdloos. Daarom is hij nu gewoon nog steeds heel leuk.
Zo goedkoop? Dat kan niet goed zijn.
We horen je denken en dat is volledig terecht (heel goed zelfs). 13 euro is inderdaad veel te goedkoop voor een sneaker, maar gelukkig heeft Zeeman wel een goede reden voor deze uitzonderlijke actie. Zeeman wilde erachter komen waarom sommige sneakers ‘zo duur’ zijn en andere goedkoper. Ze hebben daarom een sneaker ontworpen zoals dure merken in de sneakerindustrie dit doen. Een opvallend ontwerp, in beperkte oplage geproduceerd en met een uitgebreide marketing-campagne. De ‘Hybrid Z’-sneaker is exclusief te koop in pop-up stores en kost 200 euro.
De ‘Basic Z’-sneaker is geproduceerd op de manier zoals Zeeman dit altijd doet. Een eenvoudig ontwerp gemaakt van kwalitatieve basismaterialen in een grote oplage. Het vervoer deden zij ruim van te voren over zee en tot slot hebben ze geen geld gestopt in een campagne. Ze hebben alleen een duidelijke productfoto gemaakt. Hebben? Vanaf zaterdag liggen ze in de winkel.