Je hoort tegenwoordig iedereen praten over mediteren. Het leegmaken van je hoofd blijkt heerlijk te zijn, maar jij ziet het jezelf nog niet doen. Misschien moet je het toch maar eens proberen. Want écht, ook wij probeerde het en het is best wel chill. Zélfs als je druk in je hoofd bent lukt je dit. Dan is het zelfs heel goed voor je. Wij leggen je uit hoe je als “beginner” het beste kan starten met mediteren.

Zoek een lekkere plek

Ga op een plek zitten waar je je comfortabel voelt. Misschien heb je wel een plekje in je huis waar je af en toe zelf al gaat zitten om te ontspannen. Het moet wel een plek zijn waar je niet afgeleid kan worden. Is er af en toe geluid in de buurt, dan is dat natuurlijk geen probleem.

Fijne houding

Ga voor een fijne comfortabele houding. Eentje waar je makkelijk in kan blijven zitten. Kleermakerszit is de meest voordehandliggende, maar je kan zelf ook gaan liggen als je dat fijner vindt.

Zet een timer of gebruik een app

Het is wel handig om tijdens het mediteren een timer te zetten of met een app mee te mediteren, want voordat je het weet ben je al een kwartier minuten bezig!

Maak je hoofd leeg

Denk niet aan wat er vandaag allemaal gebeurd is of welke boodschappen je moet halen. Focus je op je ademhaling, lichaam, een relaxed muziekje wat je aan hebt staan of een voorwerp (bijvoorbeeld de vlam van een kaars of het vuur in de openhaard). Haal drie keer diep adem door je neus. Adem net zo langzaam in als je uitademt.

Rustig afronden

Yay! Je bent goed bezig geweest. Haal voordat je stopt en opstaat, 3 keer diep adem en open je ogen. Wedden dat je je super relaxed voelt?

Wil jij georganiseerd leven? Hier! Tips!
Zo kun jij weer georganiseerd leven
Moeilijke slaper? Deze tips helpen
Door deze briljante en simpele tips slaap jij voor altijd goed

 

PHOTO CREDITS SHUTTERSTOCK

 

 

(Visited 235 times, 1 visits today)